Handla

Det kostar på... att shoppa alltså. Sett både ur plånbokens synvinkel och ur orkens.

Kom hem med ett par jeans som enligt Cubus (bara en sån sak! Handla på C-U-B-U-S! Inte KappAhl, Lindex eller Ellos, utan i en helt vanlig klädbutik) ska vara loose i passformen och med låg midja. Jag tror att de är avsedda som haremsbyxor (hängstjärtsbrallor med väl tilltaget grenutrymme) för nog är då midjan tillräckligt hög för mig. Och jag har ganska höga krav på just höga midjor. Därför drar jag upp dem. Jag är så kort så jag har liksom råd att dra upp dem högt utan att förlora på det nere vid anklarna. Fördelen med det är också att de inte blir så stora i grenen. Men de blir ändå inte mummelbyxor heler, när jag drar upp dem alltså. Skulle jag vara tvungen välja så tar jag tusen gånger hellre haremsgren än mummelbyxor.
Nåja...Jag må använda dem fel, men det står jag för. Jag står för min bristande modekompetens. Snygga är de i vilket fall.

Ett par skor följde med hem också... nån sorts gympasko... streetsko, vad tusan heter det nuförtiden? Basketsko utan höga skaft? De blev hursomhelst fantastiska med ett litet hålfotsinlägg i. Måhända jag är för gammal för just den typen av sko, den är nog inte avsedd för hålfotsinlägg, but then again: Jag står för mina inlägg. Även i detta inlägg.

Sen blev det två tröjor från H&M. Och en kofta. Inget märkvärdigt, men väl behövligt.
Inte trodde jag att åtta-nio kilo skulle göra så stor skillnad i kläderna, men det gör det!
Med tanke på den sannolikt fortsatta kroppskrympningen så försökte jag ta så små kläder som möjligt.
Men de ska ju ändå sitta bra, man vill inte se... hmm... ekivok ut.



Kommentarer
Postat av: Maken

Ekivok är ju det nya pryda...

2010-08-26 @ 21:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0