Stugan.

Har tillbringat helgen med familj och svärföräldrar i svärföräldrarnas stuga (fast husvagnen var med som sovrum förstås. Trevligt att få ett par nätter till i den. Säsongen är ju snart slut. Usch, usch...).
Det är alltid trevligt att vara i stugan under snöfria månader.
Medan svärfadern idogt byggde på sitt majestätiska utedass, så har vi andra åkt båt och byggt citat "coola båtar" av restvirket från utedassbygget. Sonens bygge blev en tung pjäs!
Vi har dessutom hunnit gå en lååång skogspromendad idag. Min absoluta favoritsyssla!
Medan andra förundras över vackra höstvyer och klar luft så ser jag bara annalkande vinter och uttorkning/förruttnelse av sommarens alla vackra växter. Men det var förstås kul att se ungarnas hänförelse över myror, svampar, larver, blåbär, osv osv... och makens hänförelse över all potentiell ved som ligger utspridd över nejderna.

Natten som gick blev en långsovarnatt. Efter att ha varit vaken med unga fröken natten innan (hon envisades med att vara klarvaken 03:45-05:30) och med tanke på att jag jobbar i natt, så var det högst nödvändigt med en rejäl dos sömn. Så lördagkväll la jag mig 21:30 och sov till 08:45. Härligt, härligt! Innan jag somnade läste jag lite mikrobiologi. Fantastiskt intressant! Och lite skrämmande... tänk så mycket galna bakterier och virus det finns. Och så smarta de är, trots att de bara är enstaka celler...  De utbyter DNA med varann. En bakterie kan t.ex känna av och föra över antibiotikaresistent DNA till en bakterie som saknar resistensensen... illvilliga små bastarder.

I morgon blir det Luleå på förmiddagen. Inget att rekommendera efter en arbetsnatt och en förkylning som smyger sig på, men vad gör man? Hela studietiden hänger ju på att jag kan finansiera den själv... så det är bara bita ihop.

Nu blir det fortsätta umgås med mina galna arbetskamrater... humorn ligger som vanligt och guppar vid lågvattenlinjen. Underbart!


Kommentarer
Postat av: Maken

Alltså, jag ger mej f-n på att om man bildgooglar "världens mest inbitna pessimist" så får man en bild på dej, kära hustru. Nunan på bild nummer två tillhör sannolikt salig Bergman....

2009-09-14 @ 11:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0