Sista chansen...



...att banka in lite sociologi i neurondjungeln.

Har lunchrast för tillfället och har tillagat en delikat måltid
bestående av fem fiskpinnar med frysbränna.

Strömmen gick i morse och jag hann bli lite kallsvettig
när jag såg att batteriet på datorn började bli urladdat.
Så jag rafsade ner frågorna till en gammal tenta på ett papper,
bara utifall att...

Men även om jag har frågorna på papper, så utan internet är man ju rökt i alla fall,
för böcker må vara bra, men gamla uppsatser och hemtentor på nätet slår mycket högre, vilken guldgruva!
För i ärlighetens namn, vad får man ut för vettigt av förljande mening,
hämtad ur Månsons "Moderna samhällsteorier":

"I sin konceptualisering utgår Giddens delvis från Freud och Erikson, men han är kritisk till de deterministiska inslagen inom psykoanalysen"

Jag tror Månson själv skulle ha nytta av en skopa psykoanalys...

Något jag upptäckt på de tre gamla tentorna som finns tillgängliga för oss på LTU:s sida
är att det är ett antal frågor som kommer tillbaka, identiska i sin utformning.
Och det gör ju saker lite enklare...

Tillbaka till verkligheten nu.
Den symboliska interaktionismen väntar...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0