Drömmar är inte gjorda av atomer...

Det är ruskigt poetiskt.
Men lite väl avancerat för att vara en nästan-sex-åring...

Drömmar är inte gjorda av atomer... eller hur?

Hon ställde det som en fråga.

Vad sjutton svarar man?




Gjorde mig en Macka De Luxe att ta med på jobbet i går kväll.
En smörgåstårta i portionsformat. Varför är det så kul med saker i miniatyr?

Barnen har varit sjuka.
Började i slutet av veckan,
blev bättre under helgen och
nu är de pigga. Tycker vi i alla fall.
Hoppas innerligt att dagis tycker det också.
För hur pigga de än är så finns ju en del snorighet kvar
och när det gäller våra barn även hosta.
Skulle vi vänta tills hostan gått över helt så kunde vi nog säga upp
dagisplatserna...

Ny läsperiod idag.
Två nya kurser: Hälsa.
Sociologi.
Kavla upp ärmarna och köra stenhårt!
Borde lägga mig en stund. Bär av till Luleå om några timmar.

Beträffande Earth Hour, så
blev det delvis släckning i huset.
Mest på makens initiativ.
Men jag tänker att de oljebaserade (tror jag)
värmeljus vi eldade i stället åt upp vinsten. På nåt sätt.

Jag är väl måttligt förtjust i den typen av manifestationer.
Tänker att jag i stället ska försöka släcka en 25W varje dag.
Hela året. Om man släcker under tio timmar per dag, så blir
vinningen 250W per dygn. På ett år blir det 91250W.

Om alla gjorde samma... ja, ni kan ju räkna själva.
Det blir en hel del besparingar åt Moder Jord.

Ska försöka använda mindre "onödig" elektricitet, ljusslingor, myslampor...

Mina intentioner att vara miljövänlig på tvättmedelsfronten
har bara dragit bakåt. De snälla tvättmedlen skapar tillväxt av allehanda lurv i min maskin
och jag måste därför klorera den emellanåt. I och med klorinet föll hela idén...
Kombinationen konstig konstruktion på gummibälgen + såpa som inte dödar mögelsporer är inte lyckad. Hädanefter blir det tvättmedel med zeolit, tensider, fosfater och annat gift.
Och massor av parfym.

Sänggång nu.
God natt. Eller god dag, kanske...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0