Superhjälten "Superkvick" och ny snarklåda åt gossen.



Frångår principen om att inte ha barnen med i bloggen.
Tycker att superhjälten är ganska väl maskerad med de häftiga solbrillorna...
Ni som vet vem hon är, vet ju redan vem hon är.
(avd. för övertydlighet)



Spjälsäng ut! Ytterligare en milstolpe på den oåterkalleliga vägen 
bort från småbarnslivet. Risk för sentimentalt potthål*.



Farfarsfars gamla pinnsoffa in!
Den har varit grön. Otroligt grön.
Men efter några kvällar i garaget är den svart och blank.
Stor säng till stor pojke.
Gossen är jättenöjd!

Nu saknas bara de nya tapeterna:



Fiona Wild Life. Fast grön. Och så tre väggar helvita
(otroligt optimistiskt att köpa vit tapet åt treåring... jag kommer att få äta upp det)
Bild lånad av Corren.se




*potthål är en  tjälskada i asfalten som ger ett hål
som man lätt kan få punktering i eller ramla av cykeln vid.



Kommentarer
Postat av: m

Ha, ha. Läser inlägget under och inser att du är värre språkpolis än vad jag är. En elev skrev en gång "Vero Moda är en affär för kvinnor som ligger i Småstaden". Jag kan se kvinnorna som ligger i småstaden framför mig...



Så snygg soffa! Vi har en fin också från Makens farfar och jag skulle gärna göra någonting av den, men jag vet inte om jag vågar mig på att måla. Den är trären och otroligt snygg.

2009-03-10 @ 20:32:56
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Fru Lundgren

Soffan blev ju GRYMT snygg!

WOW!

Du gjorde helt rätt i att måla den svart!

Vill vill gärna se bilder då taperna kommit upp också! :)

2009-03-10 @ 22:20:19
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0