Ett av mina största bekymmer just nu är...

...att jag inte kan förmå mig släppa det jag inte fattar. Sitter och manglar några instuderingsfrågor som jag inte klarar av att läsa mig till svaret på. Om jag svarat på och förstått 95% så är jag ändå inte nöjd... blir nog aldrig nöjd. Kan vara därför jag hamnar i tidsnöd. Fast en liten gnutta stress ökar på effektiviteten faktiskt. Måste nog ändå ge mig för idag, kommer inte längre nu. Acceptera och gå vidare.

Sonen har meddelat på dagis att han fått en ny säng. Att den är svart och att det är grannen som målat den (!)
Detta vill jag emellertid förneka å det kraftigaste, men jag kan förstå var gossen fått idén från, då han såg soffan (sängen) bäras ut till garaget av just grannen och min make... Den där pojken är finurligare än finurligast. Och söt är han.

Dottern gjorde en rolig felhörning idag. Maken hade varit på Dollarstore (japp, handlat ljuslyktorna! Tror jag i alla fall...) och kom hem med en flaska billigt raklödder, som han undrade om jag var nöjd med. Nöjd med lukten på den, alltså, jag har ett hypersensitivt luktsinne och vissa saker påminner mig om lukter då jag var gravid, vilket får mig att må riktigt illa.

Hur som helst så sa jag åt honom att det där rakskummet nog inte var nån kvalitetsskit, eftersom det var så billigt.
Det här uppfattade dottern som att vi inte köpt nån kvalitetssprit... hehehe... hon som bara känner till sprit i desinfektionssyfte. Här handlas det ju inte hem några starkdrycker, varken kvalitativa eller kvantitativa.
Roligt var det i alla fall. Bäst att tänka på vokabulären i fortsättningen...

Nu: hemkokt risgrynsgröt. Mumma.

Kommentarer
Postat av: Maken

För det är klart. Inte var det pappa som målat den. Riktiga män målar inte! Som sagt, smart är han den lille.

2009-03-19 @ 09:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0