Regeringen utökar klyftorna...

Nu stoppas möjligheten att läsa upp redan godkända gymnasiebetyg på Komvux.
Samtidigt pratar man om arbetskraftbristen som kommer att råda inom några år, det sägs att år 2012 kommer de som slutar arbeta att vara fler än de som börjar.

Är inte det lite motsägelsefullt?

Jag tänker att alla bör få en andra chans. För vem kan säga vad det beror på att en enskild person har dåliga betyg från gymnasiet? Sjukdom, svår familjesituation eller att man helt enkelt inte orkar lägga ner den energi som krävs för toppbetyg... man måste väl ändå kunna få chansen till upprättelse?

Om det behövs akademiskt utbildade människor, vilket snart behövs för de flesta arbeten, så måste man ju ge människor en möjlighet. De flesta som har för högskolan icke tillräckliga betyg, är varken lata eller dumma...

Jag hade inte haft en chans utan Komvux. Jag är glad att jag fick chansen.
Lider med dem som inte får samma möjlighet.
 

Kommentarer
Postat av: Bim HD

HM, är du med i gruppen på facebook ang att stoppa möjligheten till att läsa på komvux?

Må så grankott...

ngn som bara undrar... ibland kan även liknande sskar ge resultat. Många politiker har ju order att kunna nås just på facebook - läser?

2009-06-19 @ 08:25:22
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/
Postat av: Elin

Tycker det är förj_vligt om komvux skulle tas bort. Håller med om att alla som inte hade höga betyg i gymnasiet inte nödvändigt är korkade utan möjligen inte var redo att plugga just då. Menmen den dagen den sorgen...



Var föresten jag som skrev till dig på FL och förhörde dig om ssk-böcker! Blir både lulebo & ssk-student nästa vecka :-) Ser du fram mot nästa termin? :-)

2009-08-02 @ 21:46:56
URL: http://elinhjartaerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0