I skolen icke hava begär till vattenklosetten...

Ibland har nöden ingen lag, det insåg jag och gick på dass mitt under middagen.
Priset jag fick betala för att slippa undan den förstoppning som hade uppstått om jag inte gett kall på mina behov, var att jag efter uträttat ärende fick skopa tillbaka en liter Norrmejerier Laktosfri mellanmjölk i paketet. Medelst matsked.
Näste gång någon (läs: sonen) ska dricka Norrmejerier Laktosfri mellanmjölk så blir det med möjliga spår av jordgubbe.

Finns ingen tidsstudieman i världen som skulle hinna klocka den gossens hyss med vanligt stoppur. Vi pratar tusendelar här...

Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

garvar



Ja si barna.....



Här kämpade vi en LÅNG duell igår.

där har du nåt att se fram emot, eller så INTE!



Sonen är i lilla "tonåren". Igårkväll fick jag nöjet att bråka med min son i 50 minuter för att få honom att torka sig efter ett toabesök. Nu är det faktiskt så att min son är EXTREMT pedant och skulle inte lämna toaletten utan att ha torkat sig, men han är GRYMT envis, undra vart han fått det ifrån?! och hade satt sig den att JAG skulle göra det. Och jag störtvägrade då sonen är så pass stor att han galant klarar det på egen hand. ( Vi snackar lilla a )Detta var endast för att "testa" sin mammas gränser.

Mamman ifråga vann förstås duellen! Man ska inte gå in i dueller med sina barn som man inte vet säkert att man vinner. Problemet är bara att hålla huvudet kallt, men jag lyckades! *stolt Fastän jag innerst inne först ville strypa honom och andra sekunden skratta åt hans protester, för lite charmigt är det ju också. Givetvis gjorde jag inget av ovanstående. Bara stod där och väntade och pratade emellanåt till dess att hans envisa,skrikiga och gråtiga protester med fula ord gav med sig. Sen fick han givetvis be om ursäkt för sitt ovårdade språk och så fick han en STOR kram innan han skulle sova för natten :)



Oj vilket långt inlägg.... :)

2009-02-21 @ 08:08:17
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0