Ränderna går aldrig ur...?

Det är märkligt... på 1-2-3:ans jättefina luciatåg på skolan ikväll, insåg jag en sak.
Ingenting har förändrats sen min egen småskoletid...

Samma sånger som då. Precis som det ska vara! Ljuständning med verser lästa av Lucia och tärnorna. Precis som det brukar vara... men fortfarande: En hel hoper av tomtar och därtill en pepparkaksgubbe,  som alla står vid sidan om och FÅR INTE SÄGA ETT ORD.

Det är förbryllande... år 2009, jämställdhets- och könsneutralitetens tid... men det märks inte.

Det hade varit jätteroligt att få höra tomtenissarna läsa nån liten vers... det tror jag nog att pojkarnas mammor, pappor, mor- och farföräldrar också tycker...

Bara en tanke...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Håller fullkomligt med dig. Jag hade gärna lämnat min vers till någon annan, men som lucia så ska man nog säga ett ord eller två.

2009-12-11 @ 13:33:35
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se
Postat av: Nina

Det är sant! Och riktigt tråkigt oxå!



Alla ska få glänsa lika mycket! :)

2009-12-11 @ 22:23:50
Postat av: Erika

När jag var med i luciatåget så fick de som ville anmäla sig till att läsa nån dikt, men det var svårt att få någon att vilja lära sig en text och så då sen att läsa upp den inför heeeeela skolan liksom. Att få tomtarna eller pepparkaksgubbarna att läsa nåt hade ett mirakel eller betalning varit tvunget att ske... hahhhaaaa! De var mest med för att kunna skippa nån laktion "lagligt"....höhö

2009-12-13 @ 17:53:01
URL: http://erikasharmoni.blogspot.com
Postat av: Vickan Eremita

God kväll.

Jag ser att du kallar dig "Vickan" i din blogg. Finns det någon möjlighet att du skulle kunna byta ut det namnet? Förslagsvis kan din blogg heta "victoriaonline" eller liknande. Jag frågar för att jag vill hellst vara ensam om mitt namn i bloggosfären. Tack för din tid!

/Vickan(http://vickaneremita.blogspot.com)

2009-12-14 @ 20:08:25
Postat av: Fru Lundgren

Vickan Eremita...Är du seriös eller?!

Om du vill vara ensam om att ha namnet Vickan på bloggsfären måste du nog söka dig ett mer anonymt namn själv till att börja med :)

Lycka till!

2009-12-16 @ 12:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0