Mer kort...





Jag har alltid fascinerats av de som behärskar akvarellmålning.
Jag har en hel drös med såna grejor hemma, men varenda gång jag försökt
måla nåt, så har det slutat med att jag varit arg...

Nu är det rätt många år sen jag provade sist, men tog ju fram färgerna till de två
föregående korten jag gjorde.
Jag har accepterat att jag aldrig kommer att kunna avbilda
saker så att de ser ut som foton...

...men jag har också förstått att det måste ju inte se ut så heller!
-Eureka!

Det är hur kul som helst att måla små saker till kort.
Som löven och svamparna här ovan.
Jag målar, fyller i konturer med fineliner,
klipper och klistrar.
Så nu har jag användning för mina färger.
Och jag är inte arg längre!

Så... så här blev kortet på ut- och insidan.
Ingen text, går att fylla i vad som helst.
Den vita skrivytan är fortfarande lös, funderar
på att göra den mindre...

Jag hade inte tänkt på, förrän idag, att jag ju inte har nån som helst användning av en massa kort,
så behöver nån ett kort så är de till salu för materialkostnaden.

Kommentarer
Postat av: Erika

snyggt!

2009-08-29 @ 12:46:07
Postat av: Anonym

Vad duktig du är , är det dej man kan beställa kort av? var på väg till dig i går kväll när jag var ut och gick med jyckarna. Men när jag var uti parkeringen så ringde j och sa att vi hade fått främande:( i dag så åker vi till skellefteå för att få träffa barnbarnet. Har dom hittat F jacka?? Jag tvättade den efter när vi kom hem från Efs och hängde den inne. Konstigt att den bara kan försvinna!!! Sov gott /kram:)

2009-08-30 @ 09:07:19
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Nina

Otroligt snyggt! Jag hoppas jag kan träna fram lite skills på att måla/teckna! På något sätt borde jag ha det i blodet, i alla fall litegrann!

2009-08-30 @ 11:44:40
URL: http://ninaehlin.blogspot.com
Postat av: Vera

Alltså! Här hoppar jag fram mellan olika bloggar och vips hamnar jag här- och fastnar här! Du har ju begåvats med ett helt skitroligt sätt att skriva (hmm.."helt skitroligt sätt"... kan man säga så?!) Nåja, du har jättefina alster så här lär jag titta in fler gånger! :)



Ha det gott!!

2009-08-30 @ 21:29:45
URL: http://vera-med-flera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0