Fast det kanske bara är jag som överreagerar?



Jag vill inte tro det när jag ser det... men det finns barn som har kläder med den här fulingen påsydd över hela plagget...
Små barn som inte ens börjat skolan.

-Kolla här, han heter Eddie, han är en mööördare.
-Och här, här har han en blodig yxa i handen.
-Och här har han en blixt i huvet.

Aningen ställd sa att jag tyckte att det var otäcka bilder och inte alls häftiga.
Vet inte om det var rätt eller fel, vill inte dissa honom, men jag vägrar i sten att uppmuntra sånt.

Det är väl knappast pojkens idé att ha såna kläder,
men jag känner att jag ändå vill markera att jag inte står för den där typen av saker.
 I allmänhet, men på barn i synnerhet...

Själv gör man allt som står i ens makt för att skydda ungarna från det onda i världen,
man försöker visa dem på andra saker att leka än pang-pang och svärdlekar. Man byter kanal på tv:n när det visas otäcka bilder... jag kan inte hitta ett enda skäl för att mata barn med hemskheter. Rätta mig om jag har fel.

Som kompensation för min negativa inställning när han ville visa mig mördaren på jeansvästen, sa jag till lillkillen att jag tyckte att han hade jättehäftiga solglasögon och att han var superduktig som lärt sig cykla... jag hoppas att han blev glad av det i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu när jag skulle köpa några tröjor till tim så såg jag en jätte snygg grön tröja, men när jag tittade närmare var det en stor ful döskalle mitt på tröjan. Så den gick ju bort direkt!!!

2009-04-27 @ 12:35:09
Postat av: Annelie

Jag håller med dig i mycket, men tycker ändå att barn kanske kan behöva lite av båda delar, i liten dos.

Jag tycker t.ex att det är helt ok att leka cowboys och indianer, eller polis och tjuv både som flicka och pojke. MEN där drar jag kanske gränsen.

Hemska tröjor trycker inte jag heller att dom behöver ha.



Ha det så fint!

2009-04-28 @ 12:48:56
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: K

herregud... Såklart gör inge att dom ha på sig tröjorna..E själv ett maidenfan på 25 år... Bättre det än att de lockas till droger

2012-02-19 @ 01:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0