På jobbet... gissa pepparkakan, samt utmaning.

Förra året gjorde jag och mina nattänglar ett pepparkakshus.
I kväll blev hus nummer två färdigställt, vilket betyder
att vi skapat en tradition.

Tradition tycks också vara att jag ska bränna
fingrarna på det smälta sockret som man
fogar ihop kåken med.

Nästa år SKA vi använda superlim!

Här är då årets resultat:




"Denna kåk var ganska rar å släppte solsken till oss in
Den var också generös med fukt å kyla, regn å vind
Kanske ful å lite gnällig, men den ville alla väl
Å den var vår i alla väder, fastän gisten, ful och skev..."

Sen bakade vi oss varsin tomte.
(eller... jag lejde bort bakningenoch ägnade mig åt go-jobbet istället: kristyrslafsandet)

Tänkte att alla som känner mig (eller inte...) kan lämna en kommentar
där ni gissar vilken av dessa tomtar jag har bakat... Vi kallar dem
Glittertomten, Gladtomten och Räcka-ut-tunga-tomten.
Så kom igen nu! Gissa!





Jag har blivit utmanad också, av Kulturkoftan.


Åtta... favoritprogram:

Oj! ÅTTA program... ?? Öööh...
...utan inbördes ordning då:


*Sjukhuset
*Boston Tea Party
*Scrubs
*Barnmorskorna
*Dobidoo
*På Spåret
*Nånting av Astrid, frid över hennes minne!
*America´s Got Talent



Åtta...saker jag gjorde igår:

(i kronologisk ordning)



* Åkte hem från jobbet  (08:00)

*Åt frukost med man och barn (09:00)

*Dök i säng (10:00)

*Sooooov till 14 :00

*Adventspyntade lite medan man och barn var borta (14:30)

*Åt middag tre tuggor mat, tillsammans med man, barn, svärmor och svärfar... hos svärmor och svärfar.
Inget fel på svärmors mat, men jag hade redan middagsplaner... (16:30)

*Åkte tillbaka till jobbet och blev där bjuden på mycket god middag av arbetskamraten,
han som gillar mustiga kryddor. Indiskt lagade han. MUMMA! (18:00)...
 
*...och arbetade
därefter idogt hela kvällen.




Åtta... saker jag ser fram emot:


*Ett förhoppningsvis positivt antagningsbesked från LTU

*Att påbörja utbildningen som jag förhoppningsvis blir antagen till

*Juuuuul...

*...och alla mysiga lediga mellandagar med man, barn,
familj och kompisar

*Julbalunsen inkl hotellövernattning med arbetskamraterna

*Att våren ska komma snabbt, helst i januari

*Att få åka hem och lägga mig efter 38-timmarshelgen

*Husvagnssemester



Åtta... favoritrestauranger:

(två röda trådar kan ev. upptäckas av den uppmärksamme)

*Great Eastern i Umeå.
*Thai Garden
*Golden Dragon
*Kina-snabbmatshaket i Tammerfors
*Djingis Khan i Stockholm
*McDonald´s
*Max
*Kafelino, som under PDOL serverar Souvlaki på Byxtorget


Åtta... saker på min önskelista

*Att mina barn och min man får vara friska och ha det bra

*Att jag får vara frisk

*Att alla andra jag känner får vara friska

*Att jag ska fixa utbildningen som jag hoppas kunna börja (allt kretsar runt det just nu...)

*Att jag fixar att jobba med mitt förhppningsvis nya yrke, att jag efter utb vågar säga upp mig från mitt nuvarande jobb samt slipper vara arbetslös i mitt nya yrke.

*Att mitt sockerbegär kunde försvinna när jag knäpper med fingrarna

*Lots of pengar

*

Well... That´s all, Folks!
.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag gissar på:

Räcka-ut-tunga-tomten

2008-12-01 @ 10:25:01
URL: http://nilema.blogg.se/
Postat av: Fru Lundgren

Jag gissar att du gjort alla tre.



Men om du bara gjort en blir valet mellan glittertomten och räcka ut tungan tomten....



Det får bli räcka ut tungan tomten :)

2008-12-01 @ 11:38:59
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Lilla My

Det kan inte vara nån annan än glittertomten som du har gjort :)..visst???????

2008-12-01 @ 12:46:43
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: öjebybo

Vad fint det blev , vi får vara nöjda tycker jag! Nu ska jag ut och sparka med 2 av våra hundar , kommer gå lika fort som el rullen i morse..

2008-12-01 @ 18:03:55
Postat av: Ingela

Tusen tack för inbjudan till kusinträffen! För mig passar det bra, men Robban är nog troligtvis inte hemma. Han åker till Ammarnäs den dagen (jag åker tisdag).

En undran bara. Vilken tid?

2008-12-02 @ 13:24:27
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se
Postat av: Herren min Johansson

Lätt! den med tungan....

2008-12-04 @ 13:38:35
URL: http://tankarfranfinkelknabben.blogspot.com
Postat av: Terése

Vilka otroligt snygga peppisar. Helt i min smak!

Har det bitt nån blok än eller?



/Terése

2009-01-11 @ 22:22:25
URL: http://mellisplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0