Pimpa! (idéer och ritningar...)

Nu händer det saker!

Jag har lovat unga fröken att tapetsera hennes rum
efter att samhällskursen var klar...

Nu är den klar, så då är det bara att hugga i och feja på.
(äääntligen lite fix och don!)

Jag har hyvlat tapetskarvar
(rekommenderas!)
och spacklat.

Igår var svärfadern här och slipade.
(Han såg ut som en insnöad julgran efteråt)

Idag har jag målat fönster och element.

Jag har faktiskt tagit lite semester i helgen för att hinna tapetsera
de rosa tapeterna med silverhjärtan på.

Nästa vecka bär det av till Ingvar för
såklart behövs det en del nya bra lösningar till rummet,
framför allt förvaring av alla miljoner pysselpryttlar.
Och ett stoort skrivbord.
Att pyssla med alla miljonerna pysselpryttlar på.

Så tacksamt det är med Ikea
för den platta plånboken...

Den lilla sekretären vi köpte på loppis blev för liten.
Borde ha anat... men å andra sidan kommer den att göra
sig perfekt som datortillhåll i vardagsrummet.
Inget går till spillo...

Jag har stulit en idé av några kompisar, som byggt in byrå, bokhylla och koja under sonens säng.
Blev jättebra! Mycket snyggt.

Har moddat deras idé lite, en Expedithylla under sängen tänkte jag.

Ritningar på nya idéer till sovrummet:






Kommentarer
Postat av: Nettan

Det sk bli kul att se när allt är klart.

/Nettan

2008-11-05 @ 21:59:06
Postat av: Fridasfunderingar

Håller med Nettan, ska bli spännande att se ritningarna komma till liv!

2008-11-05 @ 22:52:21
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: EVA

Kommer garanterat att bli hur snyggt som helst !



Vi kikade på en säng till dottern förra året som hade inbyggd förvaring unger...från Ingvar såklart ! Men den var inte svart...så det blev inte :D !



***

Ha en härlig helg !

KRAAAM EVA

2008-11-06 @ 15:58:50
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Erika

Det ser jättefint ut.Jag blir lite avensjuk.

Det blir kul att se slutresultatet.

2008-11-07 @ 08:53:23
Postat av: Ingela

Trevlig helg!

2008-11-07 @ 14:33:44
URL: http://tallbodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0