Bara äta, äta och äta...


Veckan som gick har jag utnämt till Svullarveckan!
Det är nästan äckligt vad mycket gott jag stoppat i mig.

Fast egentligen handlar det inte om vad man äter utan vem som lagar till det.
Jag kan äta nästan vad som helst (utom pölsa, bruna bönor, skaldjur och lutfisk)
bara nån annan planerar och produktutvecklar råvarorna. Bjud på falukorv så kommer jag rusande,
bara jag slipper detta eviga lagande...

På lördag var vi på begravning.
Min farmor har lämnat det jordiska, 87 år gammal. Frid över hennes minne.
Minnesstunden var ganska trevlig, om man tillåts säga så... inte ofta man träffar sina fastrar, farbröder och kusiner.
Nog är det trist med begravningar, men när en människa fått leva i 87 år känns det ändå helt okej.

Så här såg den pompösa matveckan ut:

Måndag:
Middag på Golden Dragon (med bokgruppen)

Tisdag:
Middag på Viking efter styrelsemötet.

Onsdag:

Färdiglunch, lax med potatisgratäng (jobbade dag)

Torsdag:

Bjudna på lunch hos svägerskan.

Fredag:

Lunch hos morsan och farsan.
Grillning till middag,hos morsan och farsan.

Lördag:

Gratänger med fläskfilé på minnesstunden.
Mat från Thai Garden* på jobbet senare på kvällen.

Söndag:

Mors Dag: svärmors delikata smörgåstårta och (jag törs nästan inte säga det)
en sallad från Ängeln. På kvällen alltså. På jobbet.

*Sista gången vi ringde in beställning till Thai Garden.
Inte en rätt var rätt... bara skriva ner allt och lämna in en redogörelse för vad man vill ha.

Heder åt Anna, spm ringde och klagade när vi såg hur fel det blev.
Tack vara det fick vi nästan alla pengarna tillbaka och kan äta mat därifrån nästa jobblördag också...

... men då gäller som sagt skriftligt inlämnad order!

På tal om skriftligt inlämnad... (det här blir en snygg övergång)
så fick jag tillbaka min Naturkunskapsinlämning nyss.
MVG!!



Förvisso MVG- men det är bara att tänka bort minustecknet... ett MVG var det lika fullt!!

Ha en alldeles underbar vecka!
Hoppas att vädret får vara vackert och att vi, till skillnad från idag,
slipper hålla hårt i våraträdgårdsmöbler, mössor och tanklock...
Vilken blåst!

Kommentarer
Postat av: EVA

HÄRLIGT och GRATTIS till MVG:t!!!

Och du har då ätit ännu "värre" än vad vi gjort i helgen...hihi ! Skönt att det finns fler som vi...

***

Ha en fin tisdag !

KRAAAM från EVA !!!

2008-05-27 @ 08:54:15
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Fru Lundgren

Ett STORT STORT grattis till MVG.

Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ avundsjuk!



2008-05-27 @ 10:06:18
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: Bim H-D

Hua, mvg!!! Och du som var så kass, eller? ;) Du ÄR duktig och ett minus efter, nä... det glömmer man fort, hihihi...

Hm, mat? Ja, det är ju ett måste - ibland tom glömmer man mat... ;) Kryptisk va? ;)

Må så grankott... ngn som alltid är knäpp, och virrig ;)

2008-05-27 @ 11:54:15
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Annelie

Frid vare med henne.

Jag blir deppig när jag ser att du inte gillar bruna bönor...hur gott som helst;-

Kram

2008-05-27 @ 21:15:51
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0