Vickan vs. HTML: 1-0 i övertid.

Nä, det var inte omöjligt, även om jag trodde det!
Till och med jag fixar HTML... eller... fixar och fixar...
...jag fixade det idag åtminstone. Därmed inget sagt om hur det går i morgon...

Det kävdes mycket tankeverksamhet, men jag klurade ut det
utan att be om hjälp. Det känns bra.

Kanske inte världens snyggaste header, men den får duga tills vidare...

Annars är det lugnt. Vi njuter av semestern och har
haft en mycket trevlig helg hos kompisar i Sundsvall.
Bara jag och gubben, barnen fick stanna hos farmor och farfar.

Osannolikt lyxigt att bara packa med kläder och tandborste.
Resten fixade kompisarna; mat, handdukar, sängar och
frukost á la hotell. Mycket uppskattat!

Det blev shopping, mat och golfrunda.
(ja, okej, minigolf... men det lät vuxnare med golfrunda...)
samt massor med surr och trevligheter.

Kompisarna i fråga gifter sig till hösten
och min make har fått äran att sköta brödrosten,
så det blev en del bröllopsprat också,
vilket är jätteroligt;  -vi hade nästan tappat hoppet om att få gå på
nåt mer bröllop...

Det satt dock långt inne att ta oss iväg till Sundsvall.

Vi har pratat länge om den här resan (ett år, minst!)
men allra först måste vi förstås ha skötning till våra barn.

Skötningen ordnades, men dan innan avresa så behagade bilen
haverera. Och efter en nätt tripp på sammanlagt 15 mil för att få tag på bildelar,
som inte hann komma på plats, det visade sig vara mer komplicerat än vad vi först trott, så fick vi låna farsans bil.

När vi sen skulle i säng, kvällen innan vi skulle åka,
så var sonen plötsligt kokhet; 39,5 grader...

Rätt uppgivna gick vi och la oss, säkra på att det inte skulle bli nån
Sundsvallsweekend.

Men på morgonen var sonen mindre 
varm och båda våra barn fick fara till farmor
och farfar. Vi snabbpackade (i Ö&B-påse) och for.

Som sagt: MYCKET trevligt!

*


Vad tyckte ni om allsångspremiären förra veckan då??

Själv blev jag sms-trakasserad mer än en gång när Christer Sjögren framträdde
och Lilla My skickade mig ett mms direkt från Skansen, ett mms
som TACK OCH LOV inte gick att öppna... Gud hör bön, eller hur Lilla My?

*

Den som inte fattade det där med brödrosten kan maila mig...



 


Kommentarer
Postat av: Bim H-D

Hm, aldrig försent att lära gamla hundar sitta. (detta då sagt om html-kodning ;))

Inte gå att öppna MMS? (kallas användarrelaterat... :))

Brödrosten? (den fattade alla omgående, alla är jag då och någon mer? ;))

Må så grankott... i sommaren... ... ...

2008-07-02 @ 20:56:54
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: öjebybo

Ska fixa dig en tröja med christer . På den ska det stå ( I love christer sjögren) , fixar en på pdol!

2008-07-03 @ 22:41:22
Postat av: Lilla My

hihi..Visst är det så!Vad härligt ni verkar ha det.Mannen jobbar sin första natt i erat gäng nu i helgen.Jag började om i onsdags och jobbar två nätter till innan jag har semester.Puh;)Ha det gott

2008-07-04 @ 22:33:27
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

Men du, vad fin sida du fixat alldeles sälv, sitter man bara och klurar och trixar så kommer man på det ganska fort, dock så tycker jag att det blev krångligare nu efter bloggflytten!!

2008-07-05 @ 19:07:00
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Den här headern blev väl bra, du är ju duktig. Kvinnor kan bara vi får klura lite.

Ha en fin fortsättning på helg!

Kram

2008-07-05 @ 22:27:45
URL: http://dagbok.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0