Klagovisor och tacksamma rader...



TV-kväll:

Jag, maken, Boston Tea Party
 (eller M*A*S*H, På Spåret, Dobidoo...)
en skål med godis
och ett par flarror Loka i glas på fot.

TV-kväll,  De Luxe:

Jag, maken, ovan nämnda TV-program,
ostmackor med rykande choklad till.
OBS! Måste vara hemkokt!

TV-kväll, Christmas Edition:

Jag, maken, Itzhaks Julevangelium
(sänds tyvärr inte i år)
hårdmackor med griljerad skinka och rödbetssallad,
julmust i glas på fot, samt en svindyr Anthon Berg`s chokladask.

I kväll blev det en semivariant av det sistnämnda:
mackorna var avverkade sen länge, vi såg en KASS komedirulle
(var hittar du all smörja, Johansson?)
och blev sen lagom pösiga av chokladskens innehåll...




TACK för blomman E!
Den värmde jättemycket!

(fick en fin blomgrupp av min goda vän E,
som grattis till högskoleplatsen... jag blir så rörd av sånt där!)

TACK för kommentaren i föregående inlägg,  A!
Den värmde också mycket.
(dock minns jag inte att jag har dissat mig själv så,
men jag är helt säker på att du har rätt... förresten saknar jag UG-tiden!)

*



Jobbade mitt sista dagpass idag.
Vi var med hela Onyxengänget på Missionskyrkan
och såg ett jättefint och bra julspel som jag
önskar att alla kunde få se... sen bjöds det på fika.

Imponerad av Missionskyrkan, EFS och stadsförsamlingen
som samarrangerat julspelet och avverkat elva
föreställningar sen i söndags (!)
Mer julspel till folket!



Letar vinterskor som en dåre...  eftersom de jag har, av nån märkig anledning inte är gjorda
för vinterväder...

 Var in en snabbvända på
"Skå-Lumbärs"
(Lundbergs skor, numera Wedins...)
som rear ut massor, men jag misstänker att de manipulerat
de ordinarie priserna. Halva priset och ändå 7-800 pengar.

Men jag vet ju att det lönar sig at köpa dyra skor, så det är väl ok.
Hittade dock inga klockrena skor och de snygga som fanns var såklart fruktansvärt slutsålda
i min storlek... alltså... hrmmm... 40...





Skottat snö har vi förstås gjort ikväll... suck!

Ganska uppgiva, i ärlighetens namn...

Det är bara att tugga i sig att man nuförtiden
ALDRIG kan räkna med att vinter verkligen betyder minusgrader...

Det har rasat stora tunga högar framför garageporten
(och mer är att vänta)
och jag föraktar den som kom med idén att vinkla garagetaket neråt
mot porten. Så fantastiskt osmart!

Sen tycker jag att man kan förvänta sig att den som skickade ner snön
också kunde se till att transportera bort den...

...vilket Han också gör, men inte riktigt enligt våra önskemål.

Nä, usch, nu ska jag inte häda och baktala Vår Herre,
Han har garanterat en bra anledning till att Han valt
att låta  snön falla just här...

*
Nä... nu måste jag leta mig i säng...

Natti!








Kommentarer
Postat av: Maken

Tv-kväll De Luxe ikväll?

2008-12-19 @ 17:18:01
Postat av: EVA

Nu tar jag ledigt några dagar... Ha en underbart härlig jul vännen !



***

JUL-KRAAAM från EVA !!!

2008-12-21 @ 17:45:24
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0