Män möter grävmaskin.

Loppis, som sagt... Istället för IKEA.
 Blev alltså ett litet (men dock) inflöde av kontanter istället
för att göra sig av med dem.


Ingen vidare trängsel... inte alls mycket folk, men lyckades ändå
sälja en del grejor som man bara inte behöver ha kvar.

Amningspump till exempel.
Jag är ju klar med den biten.
Bra att nån annan får glädje och nytta av pumpen...
Och jag hoppas att köparen inte tänker alltför mycket
på att en vilt främmande människa
faktiskt haft sina... hrmm... kroppsdelar i den...

Lite barnkläder och skor försvann också.
Samt några färdiglästa Family Living.
 
Anna Wahlgrens "Barnaboken" ville ingen köpa.
Och på det behövs väl inga kommentarer?



Vissa försöker pruta från superbilligt till gratis.
Nästan så de tycker att man ska betala för att de ska ta grejorna.
Men då behåller jag hellre mina saker.
Eller ger dem till Röda Korset.

Som brukligt är så kom jag förstås hem med nya grejor också... man kan ju inte hamna på minus ju:

En rödlackad hatthylla av plåt till dotterns rum. Jättefin.
Kommer att passa bra bredvid IKEA PS-skåpen.
Att hänga lite utklädningsgrejor och halsband och änglavingar på...
Kanske hon kan lära sig hänga upp sina kläder där på kvällen också...

...fast det är nog att hoppas på för mycket...
(avd. takes one to know one...)

20:-  betalade jag för hatthyllan. Billigt! 
Om jag inte hade haft kameran på språng skulle jag ha visat en bild.
Försökte googla på en men lyckades dåligt med det. 


Två små snickarbälten blev det också... ett till sonen och ett till... ja, jag vet inte till vem.
Kanske ett extra att ha i leksakslådan när smågrabbarna ska bygga.
Sonen har i alla fall haft bältet på sig och bankat ivrigt med sin leksakshammare
(som det står Black & Decker på!) på husväggen.
10:- per styck för bältena.

En stor fin lastbil med jättetysta (viktigt!) gummihjul.
Som ny, kostar skjortan på Barnens Hus.
Precis som allt annat i den nämnda butiken..
30:- prutade jag ner den till.
Från 40:-


Kompisen hade mängder av babygrejor, spjälsängar
och sånt och det mesta försvann. Klirr i kassan förn henne alltså...

...fast hon var nog mest nöjd  över att slippa släpa hem rapplet igen.





Min man och grannen är ute på gården och gräver hål.
Långa hål, breda hål, djupa hål...
Har hyrt en liten grävmaskin för att kunna  lägga rör under marken
från stuprören. Vi brukar ha en pöl vid ena gaveln när det regnat.
Nej, förresten. Inte en pöl. En pool. Men nu är det fixat.

Mannen och grannen kommer in ibland och vittnar lyriskt
om hur fantastiskt roligt det är att köra grävskopa.
En näst intill religiös upplevelse.
Dessutom gör de stora fynd i vår gräsmatta.
Arkeologiska fynd, som härrör från nybyggartiden
 för ungefär 35 år sen.

De har hittat avloppsrör. (som ej är i bruk)
några säckar betong
och så en massa gammal kabel som
inte var strömförande.

När de inte kör grävmaskin ser de ut så här

Nu är det dags för kvällsfika
Ha det gott allihopa!



Kommentarer
Postat av: Annelie

Det var kul att du fick lite sålt och dessutom fyndade själv. Inte illa =)

Som du frågade inne hos mig så är tanken att du också ska nominera 6 styckna =)

Ha det fint!

2008-08-23 @ 23:19:02
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Bim H-D

Hm... tänk om det fanns något håll att ha en loppis på. Tänk vad mycket man kunde tänkas bli av med. Eller om möjligt - önska sig att bli av med ;)

Må så grankott... ngn som nu nog kommit ikapp med livet i bloggen ;)

2008-08-23 @ 23:47:25
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Fru Lundgren

Blev det inget IKEA?!

*besviken

2008-08-25 @ 10:41:04
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0