En kaka med banill...

Sonen och hans far har varit på Kvartersbageriet idag och jag intervjuade den yngre av dem om vad de hade fikat. Sonen hade ätit en sån där trekant med grön banill på och pappan hade ätit en bulle med två hål på. Det första var en kaka med marsipan, (inte vanilj) och det andra var ett wienerbröd.

Som jag älskar den pojkens krumelurer! Han satt i sin säng idag och läste Halvan: Här kommer ambulansen (en bok som f.ö borde censureras å det grövsta). Högt läste han. Eller läste och läste... reciterade, kan man säga:

-Nu är Halvan å Mia själva ambolantvårdare (ambulanssjukvårdare).

Vi har skrattat gott åt kompisarnas tvååring, som så fort han kommit innanför dörren här ropar: KJAAAM! och så rusar han fram till vår pojk och de ger varann en björnkram. Såna gossar startar inga krig...

Bokgruppen träffades ikväll och som vanligt blev det mer annat pratat än just bok. Men det spelar ingen roll,
meningsutbytet och skratten är det som gör det hela så bra, oavsett bok eller ej...

I dag har jag examinerat nutritionslära via Marratech och kände väl ett litet uns av skuld för att jag tagit en genväg för att spara tid och engagemang. Fick sen höra av forna studenter att det är mer regel än undantag att låtsas kunna nåt bättre än man egentligen kan. Så då är väl allt i sin ordning då... hehe.

Nu ikväll kom varorna från Partylite. Min lykta var mycket snygg och hela huset luktar gott av alla ljus som ska levereras. Min man sa, lite så där syrligt: "Nämen... har du beställt en ljuslykta?" Hehe...
Till mina arbetskamrater vill jag meddela att jag lämnar påsarna på diskbänken i p-köket. Och du Åsa som bor så nära kan väl ta dig en prommis med jyckarna och titta förbi och hämta grejorna i morgon kväll. Ja, du Rosvikaren får förstås också gärna titta förbi, fast det är ju lite längre att åka, så jag förstår om du inte ids...

I helgen ska det alltså jobbas... ska bli riktigt trevligt. Kanske hinner jag lära mig nån tentafråga under nattens tysta timmar...

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kommer i kväll det kan du lita på;)

2009-10-09 @ 11:34:07
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Rosviksbon

Det nalkas ju 30 års kalas imorgon på M-gränds kvartersgård, ska vidare på nästa födelsedags FEST (på onyxen)när det första slutar kl 18, men fint folk kommer väl sist :) så vi kanske hinner ses :)

2009-10-09 @ 22:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0