En mörk och ljus kväll...

Lite pussel, plock och snälla kompisar... gubben började 12 idag, så jag hann sova en stund när jag kom hem i morse. Sen tog jag och barnen en promenad till kompisarna vars bil vi skulle få låna... och sen har barnen varit med mig på jobbet tills dess gubben gick av sitt skift klockan 21.
Det är inte enkelt - men det går!
Fördelen är att vi hinner träffa barnen trots att vi jobbar...

På vägen mot jobbet stannade vi till i Hortlax och tände ett ljus på syster ysters grav.
Ganska precis sju år sen hon, som frälsningarmén kallar det: Befordrades till härligheten.
Jag gillar det uttrycket. Döden får mindre mörker över sig.
Men det är konstigt... sju år. Så kort och så länge på samma gång.

Vi gick förbi Carolins grav också. Jag letade hemma, men hittade bara ett gravljus.
Det fick Marita, men jag hade gärna velat tända ett hos Carolin också...
Ett drygt år har passerat och även det känns så nyss och så länge sen...

Nu springer en massa barn runt här i området och plingar på dörrarna och ber om godis.
Jag vet att jag är konservativ... men jag önskar att man kunde välja en annan dag.
Avsätt fredagen innan Alla Helgons dag. Låt barnen busa och tigga godis då i stället.
Alla Hegons dag kan väl få vara vara lugn, ljus, fridfull och spökfri?





Kommentarer
Postat av: Maken

+1

2009-11-01 @ 11:29:17
Postat av: v

svarar på ditt inlägg du skrev i din förra blogg. "Någon som vet vad den här... tapeten är tillverkad (tror jag det var)"

lite sent, men jag såg ditt inlägg och tyckte jag var tvungen att svara. Tapeten kommer från Midbecs, collection Indulgence. (=



2009-11-01 @ 18:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0