Erfarenheten och Sannolikheten

Handlade på Loppisen i lördags. 20 spänn.
Den, plus ett par byxor åt gossebarnet var vad jag kom hem med.

Men... lite pimpning skadar väl inte.
Ska prova att skava av den med sandpapper eller stålull sen, så den ser lite sliten ut.
På Tradera (jag ska dock inte sälja den) skulle den då taggas som Vintage/Lantlig/Romantisk.
Vi får väl se om det lyckas. Kanske måste jag måla om den igen...

På onsdag kommer hantverkaren och mina planer, förutom att servera lunch, är att ligga i saccosäcken och bara titta på.
Gäspa lite förstrött kanske och fråga om han vill ha kaffe... det är liksom det som är hela vitsen med hantverkare:
Den ljuvliga känslan av att se andra göra jobbet. Och dessutom blir det FÄRDIGT!
Det blir det inte annars.
Det säger Erfarenheten och Sannolikheten.
Dem kan man lita på. De har alltid rätt.
Erfarenheten och Sannolikheten vet precis vad som händer när Latheten slår till.
(och nej, kära make, det är inte dig jag syftar på. Det är oss)

Nu sitter jag här och stampar lite otåligt i golvet. Har målat på lyktan på bilden ovan, men nu har jag pillat på färg överallt
med en kökssvamp och innan nästa varv måste ju färgen få torka.
Det är långsamt att vänta på torkande färg. Långsamheten gillar jag inte.

Ensamheten och Tystnaden råder det brist på i livet just nu.
Missförstå mig inte. Jag vill inte vara utan människor i mitt liv, inte alls.
Men lite lugn och ro skulle göra gott en timme om dagen.
Och T-Y-S-T-N-A-D!

Det vore härligt med sån där tystnad som gör ont i öronen
och som gör att man blir lite yr i huvudet.

Jag ska tusan bövlar ta och bojkotta ljud.
I morgon blir det Peltorkåpor, klass tre*, på.


*Klass tre klarar riktigt kraftigt industribuller.
Jag ska bli den första att köpa klass fyra när de lanseras:
-de som klarar ljudet av lekande barn.




Kommentarer
Postat av: Ingela

Annars kan du ju alltid ta en tripp till Kikkijaur, där är det tyst och skönt. . . förutsatt att de mindre lämnas hemma. . .

2009-08-11 @ 07:53:38
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se
Postat av: Maken

Men kära hustru; Ge f-n i MINA peltorkåpor! I allafall till dess du lärt dej återlämnandets ädla konst!

2009-08-11 @ 12:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0