Flashbacks från simskolan...



I går erbjöd svärmor barnpassning ifall vi skulle vilja gå på Noliamässan.
Ja tack! sa vi (förstås) och åkte in till stan.

Jag hade ju för ovanlighets skull fått en biljett av min arbetsgivare.
Maken hade för vanlighets skull INTE fått någon biljett av sin arbetsgivare.
Rätt hutlöst att man måste betala för att gå in och handla. Eller?
Som om de skulle ta inträdesavgift på ICA...

Vi gick på mässan med ett par goda vänner som
också fått barnvakt.

Tittade på husvagnar, åkgräsklippare, skotrar (usch) och en massa tingeltangel.
Bland annat fanns det jättefina glasskulpturer som var belysta underifrån
och det var riktigt läckert.

Och så den här som jag skulle ha köpt om jag varit förmögen:



Från Niklas Originella.
(jag tror att Heta Hyttans Linda Isaksson gjort glashjärtat)

Men inte blev det mycket handlat:
-Ett metspö till dottern.
-En påse jättesåpbubblepulver. Också till dottern.
-Sex stycken Foppatoffelknappar -sannolikt av usel kvalitet-  till barnen.
-Ett stycke väldoftande tvål med artificiella färgämnen.
-Två t-shirts till en summa av 50 kronor.

Vi gick till Nymans Fiske och Fritid och kollade lite.
Började prata med en av säljarna där och det var...
...min (och makens) gamla simlärare från småskolan!

Jag blev full i skratt och tack och lov ringde min mobil
så jag fick gå undan ett tag...

..för det enda jag minns av Janne är att jag var livrädd för honom!
Han satte skräck i mig och ett tag gjorde jag allt för att slippa badet...

...men varför jag var rädd vet jag inte. Han var ganska hård, men det kanske man måste vara
för att tygla 20 stycken åttaåringar som hellre vill fribada än öva bröstsim
på iskallt blött fotvårtvirussmittat simhallsgolv. 

I vilket fall så var han jättetrevlig nu.
 Så han är förlåten.

*

Ikväll är maken i Luleå och kollar på hockeymatch.
Han fick inbjudan till att se nån välgörenhetsmatch med diverse 
NHL-spelare och ditt och datt som jag inte har en aning om.
Och eftersom han blev inbjuden av en som
gör intervjuer för Luleå Hockeys Fanclub, typ,
så skulle han nog få chans att skaka hand med självaste Foppa.
Det är ändå rätt stort. För den som gillar sport.

(tycker Foppa kunde skicka med en av sina välstrukna sedelbuntar med min man.
DET vore välgörenhet det!)

*

Jag har varit nyttig i veckan också.
Ja, inte matnyttig eller så, gubevars, men jag har gjort nödvändiga saker:

-Börjat sluttampen på måla-huset-projektet.
Tredje säsongen SKA bli den sista.
(tre somrar för att måla en 100kvm stor kåk. Skamligt!)

-Börjat städa förrådet så vi kan sätta in en dörr mellan förråd och garage.
Så att vi sen kan byta värmeanläggningen och varmvattenberedaren.
Så att vi kan göra om gamla övergivna tvättstuga/pannrum till nåt slags kapprum.
Så att vi sen kan...
-Mer tålamod giv mig...

-Börjat titta liiite grann i min sprillans nya *huuu* mattebok!
(5x7) (7x7) + 4x + 3b = Gode Gud hjälp mig!





Kommentarer
Postat av: Fru Lundgren

Jag har också varit nyttig, men inte heller åt mathållet... Jag har kollat upp med facket och man kan få bidrag till studiemedel med ca 3000:- per termin. Inte illa va?! Är det samma för er?!



Maken har också fått fribiljett till Nolia och eftersom jag jobbar med din make blev själklart även jag utan. *suck

MEn jag har ändå inte tid att gå dit. Jag har ju ingen semester längre och helgen är fullspäckad.



Så här ser det ut:

Torsdag: Kalas för min pappa som fyller 58

Fredag: Kalas för min svåger Hasse som fyller 37

Lördag: Bröllop jag och maken är serveringspersonal.

Söndag: Konfirmationskalas för systerdotter Emmy.

2008-08-06 @ 08:47:23
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: öjebybo

Somliga bara jobbar & jobbar! I morgon ska jag äta lunch med vår jobbarkompis A, men på fredag ska jag gå på nolia och titta lite. Ska kolla in husvagnarna!

2008-08-06 @ 17:32:45
Postat av: Fru Lundgren

Vart är världen på G?!

Läs til senaste inlägg?

2008-08-14 @ 10:36:43
URL: http://ynna.bloggagratis.se
Postat av: M a r i a k o d e n

Trevlig helg på er!!!

2008-08-15 @ 22:23:47
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: NIklas

Kul att du gillade min tavla med glashjärtat. (och visst, själva hjärtat är från Heta Hyttan)

2008-08-18 @ 21:20:06
URL: http://www.niklasoriginella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0