Lite roar små...

Jag hoppas att det här inte är att häda...

I morse sökte jag på ett Bibelcitat, Markus 10:47, tror jag... skulle tydligen vara ursprunget till uttrycket "Kyrie Eleison" (Herre förbarma dig), som jag funderat på att tatuera nånstans nån gång, med en snygg egenhändigt ritad bild till. Det blir säkert inget av det, jag brukar ju inte sticka ut i onödan...

Hur som helst så hittade jag av nån anledning en sida sär man översatt Bibelcitat till både svenska och finska.
Och som om mina förutfattade meningar om det finska språket inte vore nog påspädda så hittade jag följande:

"Jesus från Nasaret - Jeesus Nasaretilainen"

Kommentarer överflödiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0