Dags att summera 2010.

Det blir ingen detaljerad genomgång av året, tvärtom, en rask marsch genom 2010:

-Fortsatte plugga efter ett par mentala avhopp som aldrig blev verklighet, tack och lov (en kompis, vi kan kalla honom Jonas, tyckte att det var dags för mig att skärpa till mig och bara sluta svamla. Heder åt honom).

-Fyllde 32. Fortfarande ingen 30-årskris, det är bara trevligt att vara vuxen... eller... ja, vuxen och vuxen... Ibland lyckas jag bete mig så i alla fall. Ibland alltså.

-Firade påsk, valborgs, pingst och midsommar. Semestrade mycket, jobbade lite under sommaren.

-Gjorde magsäcksoperationen. Gick ner runt 30 kilo (1,2 kg per vecka i snitt sen 28 juli).

-Tog tag i höstterminen och har i skrivande stund kvar fyra dagar av den, innan vårterminen tar vid.

-Tog tag i mina tänders omsorg och är stolt över det. Fick en hutt och däckade hos tandläkaren och ska enligt uppgift ha ringt till svärfar i samma veva. Säger de, men jag vet då inte det jag...

-Njöt av den lugnaste julen på länge. Mycket ledighet, många sovmorgnar, trevliga julkalas. Välbehövlig vila.

- Firade tolvslaget i en Toyota tillsammans med sonen (han var livrädd och icke övertalningsbar. Jag är bara en liten gnutta bitter över att jag missade hela vårt fläskiga fyrverkeripaket, samt de andra familjernas pjäser. Såg bara skymten av två såna där luftballonger som kostar skjortan, i alla fall på Lundmans, och ger minimalt med nöje).


Ja, så har det sett ut. Överlag hutlöst mycket stress och lite vila, men jag tror det blir en stunds nerförsbacke nu...
...och planerna för 2011 är att:

-ha den äran att fylla 33.

-få fortsätta spendera tid med familj och vänner.

-slutföra sista året på universitetet med hälsan och blodtrycket i behåll.

-nå normalvikt (BMI <25). Ett kilo kvar, men att samtidigt:

-inte gå ner för mycket i vikt.

-testa utförsåkning för första gången på 14 år, helst med alla skelettdelar intakta.

-husvagnscampa givetvis.

-försöka få båten skeppet under tak.

-planera för en jul- och nyårshelg i samma lediga, slöa anda som denna.


Kommentarer
Postat av: Erika

Lät som ett skönt år ändå! :) Härligt!

2011-01-02 @ 08:10:27
URL: http://erikasharmoni.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej Vickan!

Låter lite hektiskt ditt senaste år, hoppas på lugn nu då...Vet inte vad det är, men det är som om tiden rusar snabbare och att livet på något sätt blivit stressigare för varje år som går. Tål man mindre eller vad? Eller kanske det är hela livskarusellen med ungar som blir äldre och ska skjutsas hit och dit mm som gör att allt snurrar snabbare på något vis.

2011-01-08 @ 22:30:47
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0