Kafferast med förhinder

Tre tjejer, 18-19 år ungefär, stod före mig vid diskbänken på studiecentrum idag. Jag skulle handdiska min mugg eftersom diskmaskinen var igång. Tjejerna ville ha kaffe. Muggarna var i diskmaskinen, allihopa.
och SOM de dividerade och diskuterade hur de skulle göra. Kanske vänta med kaffet tills diskmaskinen var färdig?
Men så tystnade maskinen just, tjejerna jublade och en av dem öppnade den. Men nej, den var inte klar, den var inte ens varm inuti... så de stängde luckan och fortsatte diskutera. De kollade i skåparna om alternativa dryckesbehållare, men lyckades bara hitta en helt vanlig kaffekopp och ett glas som någon gång fungerat som behållare för vinbärsgelé...

Alltså... ska man skratta? (det gjorde jag så klart, fast bara i smyg)
Eller ska man gråta över att världens framtid, sett ur det här perspektivet, verkar ganska illavarslande?

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

...Det är alltid bättre att skratta ;)

2010-09-28 @ 11:35:01
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Nina

hahahahhahahha :D



handlingsförlamade ????

2010-09-29 @ 19:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0