Det är synd om mänskorna...

En mycket trevlig dag bestående av fika med syster och syskonbarn och sen middagsbortbjudning med mycket surr så dök stämningen brutalt här hemma. Vallokalsundersökningarna visar 6,7% till SD och ett par procents övervikt till blå blocket. Så det lär bli att äta all världens hälsokostjäkulskap och se till att man inte får ryggskott. Eller ännu värre: Nåt kroniskt. Och hålla hårthårthårt i jobbet. För om de blå blir kvar så står de inte på min sida. Inte på några vanliga andra mediokra medelsvenssonars sida heller. Inte på de sjukas och inte på de arbetslösas sida. Jag mår lite illa. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: NinZor

Jag mår också illa. Väldigt illa. Tänk alla sjuka som behöver och vill ha hjälp. Men det kommer bli svårt att växa med denna regering :/

2010-09-22 @ 17:52:40
Postat av: NinZor

Det började med att jag köpte mig en dosa till fest för att jag inte fick dricka. För jag fick i princip samma effekt av en snus som av fyra cider (utan att bli deppig) Jag har snabbt insett att detta inte varit så bra, då det blivit kvar snus och jag inte kunnat låta bli att göra slut på dem under veckorna. Sedan har det blivit att jag köpt någon dosa någon gång då och då. Och denna månad har det blivit lite fler. Men nu har jag ju som sagt ingått i ett vad där jag bara får köpa snus för pant-pengar. Förhoppningsvis så tar snålheten över. För snus är inte precis det första jag tänker på innan jag lägger mig och när jag vaknar :)

Än så länge kan jag nog kontrollera det, men det är bäst jag passar mig. Beroende av olika slag ligger ju i släkten!!!

2010-09-23 @ 00:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0