Inget varar för evigt...

I morgon ska jag med dotra till skolsköterskan för sedvanlig kontrollbesiktning... och på grund av rådande centaliseringar måste vi åka dryga milen till den skola i vilken jag har min historia.
Jag frågade en kompis, som brukar arbeta där i faggorna, om skolsköterskemottagningen fortfarande ligger där jag minns att den låg. Hon svarade att jag nog inte skulle känna igen mig. Snarare gå vilse bland alla ombyggnationer...

Det är ju jättejobbigt det här... man ska tillbaka till rötterna, men rötterna är liksom uppryckta. Avverkade. Och jag som är så sentimentalt lagd... samma sak var det när jag hade ett ärende till Centralskolan...

(jo, det är och förblir Centralskolan i mina ögon. Det heter f.ö ASSI också. Och jag parkerar fortfarande på PRIX-däcket) 


...då hade de byggt om! Såg inte alls ut som på min tid.
Men mitt ståltrådspappershjul hänger ännu kvar i fönstret i keramikrummet. Sen 1994. Det gör mig nästan andlös.

Jag tänkte på den där skylten på Hortlax Sporthall också... ni vet ovanför kassan... "Fiket" står det med gul text. Handmålat. Det stod ju där redan då jag började åka och bada... år... 1987?

När jag gick på stan i förrgår, där på Sundsgatan vid Ramus Musik och Temitas Thaishop, så började jag fundera på hur gamla mosaikväggarna utanför butikerna är...  30 år? 40 år? Ännu mer?
Tänk vad de har varit med om!  Allt de ska har fått höra och se genom åren...

Kanske dags att börja fundera på nåt vettigare...




Uppdatering: -Eeh... Behöver jag förresten klargöra att jag vet att mosaik inte är en livsform och att de således inte kan ha minnen?












Kommentarer
Postat av: Lotta

Parkerar helt klart på PRIX-däcket jag med

mosaik utanför butikerna?? Borde helt klart ta en prommis där förbi

2010-03-04 @ 04:02:02
URL: http://www.lottaskrypin.se
Postat av: Annika

Det är lite roligt med namn som stannar kvar och när man jobbar tillsammans med äldre herrar får man använda namn som man inte ens visste fanns för att alla ska förstå var på kartan vi befinner oss, så här på jobbet pratar vi om Domus-däcket, Estella, Cecils mm...

2010-03-04 @ 08:33:39
Postat av: Maken

Min gamla granne Lennart Berglund hade ju bara för något år sedan ekiperat sej på KC. Det ni!

2010-03-07 @ 13:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0