Önskelista

Just nu önskar jag mig energi. Lite svårt att tillföra så där hursomhelst, för det är sannerligen inte energi i form av fler kalorier som jag behöver. Snarare är det väl... mental ork... på nåt sätt. Exempelvis genom att:

-nån tar och storstädar vårt hus, så att jag slipper det. Eller så att jag slipper fundera på att jag borde.
(fast jag skulle aldrig släppa nån annan än mig själv och min man på det, så det är inte lönt att försöka)

-nån piskar på mig att plugga ordentligt på den troligen ganska roliga kurs, som börjar nästa vecka (medicinska och kirurgiska sjukdomar).

-nån piskar på mig att inte glömma av de resttentor som jag kommer att få i nuvarande kurs.

-nån tänker ut och lagar till alla middagar. Det tar grymt mycket energi bara att tänka runt mat. Det ska vara gott, hyggligt hälsosamt och framför allt inga halvfabrikat annat än i yttersta nödfall. Att det sen dessutom ska passa barnen... ja, ni fattar... det är ju helt omöjligt att göra alla nöjda och uppfylla alla krav som man förvisso själv satt upp, men dock.

Nä... för tillfället vet jag inte var jag ska börja. Eller sluta. Eller fortsätta.

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

du är inte ensam om att ha alldeles för lite energi i dessa tiden, jag skyller på januari, det är en TRÅKIG månad.

Är så glad för att jag de senaste dagarna har haft lite mer energi än vad jag haft på länge. ryckte upp mig och städade hemma, städade bilarna och fikarummet på mannens jobb.

Hoppas att du får tillbaka din ork snart också, å du, det är redan en timme mer ljust om dagarna än vad det var i julas :)

2010-01-11 @ 11:06:53
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: LillaMy

Det verkar vara läge för den där middagen vi har pratat om

2010-01-14 @ 00:04:36
URL: http://myslivochhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0