Mållinjen...

Veckan skulle ju åtgå till sistaminutententaplugg. Var tanken. Tisdageftermiddagen bar plötsligt med sig tandvärk. Av det riktigt gräsliga slaget, som efter en sömnlös natt, på onsdagen renderade i två tandläkarbesök, tre avverkade tandläkare och ett välsignat löfte om att under narkos få slutföra alla behandlingar på en gång (jo, jag är rädd för tandläkaren, bortom all vett och sans...).

Det första besöket bestod i att borra hål på den inflammerade tanden. För att lätta på trycket. Efter fyra-fem bedövningssprutor, en halvtimmes paus OCH en slatt Dormicum så fick man hål på eländet. Då hade redan två tandläkare lagt sin hand vid den onda (ondskefulla?) tanden... Fick utlovat omedelbar bättring och efter hemskjuts av maken (vilket jag i min läkemedelsberusning inte minns nåt av) och en stunds sömn vaknade jag med ÄNNU värre tandvärk. Alltså så där ont att man inte orkar prata... bara humma och gnöla. Enda tjänstgörande tandläkare i Folktandvårdens regi klockan 15:30 fanns i Norrfjärden. Bara bli ditskjutsad per omgående... aningen tröstlöst. Mer bedövning (Gode Gud vilken befrielse!)och borra upp den provisoriska fyllningen och byta inlägget. Ny provisorisk fyllning utanpå alltihopet. Fick utskrivet Voltaren och så åkte jag hem igen... och sen dess: Inte det minsta ont! Som vore jag en ny människa! Som hade jag vunnit en miljon...

Torsdag kom, med nytt mod. Och lite missmod. Med lite lätt panik. Hela dagen tillbringades på Studiecentrum. Många koppar te. Många vändningar och vridningar på vetenskaperna. Sen Fem-i-tolv-pluggade med Cissi hela kvällen. Och så då tentor idag, som final på en lätt kaotisk vecka.

Så nu lägrar sig lugnet. Ända tills på måndag. Ny kursstart, ny förvirring, ny panik... men förhoppningsvis utan tandvärk.


(...och i helgen njuter jag fullt ut av att veta att jag åtminstone klarade läkemedelsräkningen!)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Usch lider med dig!!!

2010-01-16 @ 09:43:22
Postat av: Ingela

Det lät inte skoj. Tur att det ordnade sig tillsist. Hoppas tentorna gick bra.

2010-01-17 @ 10:09:22
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0