Jag gillar!

♥ Av drygt 20 personer på ett 30-årskalas blev det ändå, inte helt oväntat, en sju veckor gammal bäbis som blev huvudpersonen. Han for runt från knä till knä och man kan som inte titta sig less på honom. Känns lyxigt att få ha en liten mini i närheten igen. Och så är det så roligt att fundera på hur han kommer att vara och se ut om ett år, två år...

♥ Dubbelmarinerad oxfilé bjöds vi på igår. Och kyckling. Och hemlagad potatissallad med tomater, feta och mozzarella. Och så en slurk vin till. Plötsligt förstår jag hur oxfilé kan kosta tvåhundra riksdaler per kilo.

♥ Värmen. Aldrig har nollgradigt känts så varmt! Jag tog en premiärtur med skidorna igår och det var härligt. Däremot var snön fortfarande kall och trög, men luften och ljuset som man bara kan se ett par timmar om dan än så länge, var fantastiskt. För övrigt så upptäckte jag att mina nya ullstrumpers som är avsedda för skidpjäxorna, har höger och vänstermarkering... tänk så mycket det finns att lära sig!


↓↓↓ Men, men... inget gillande utan ett ogillande också: hur kan man vara så ovanligt dum så man lägger ett seminarium under en tentavecka? Och dessutom på allvar tycka att de "riktiga" distansstudenterna (i Stockholm, Sollefteå, m.m) ska åka hit upp för ett entimmes seminarium?

Sen en liten undran: av läkemedelsräkning, njurfysiologi, smärtfysiologi och allmän farmakologi... vilket är vettigast att ta en omtenta på? Jag tror att jag ska strunta i läkemedelsräkningen och ta den sen... det lär säkert bli omtenta på något mer också, men just nu kan jag inget göra åt det. Jag hade ett ohyggligt skönt och välbehövt jullov i alla fall och det får väl lov att kosta lite då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0