Efter vinter kommer vår...

...det är lika säkert som att med varje utkastad julgran kommer inredningssuget.
Åååh, så mycket man vill. Vill och vill. Köpe och köpe.

Roligaste inredningsupphakningen nu är köket. Göra om och göra nytt.
Har via Facbook (var annars...) fått tag på två Ikea Ottawalampor. Äntligen!
Jag älskar dessa lampor... Vi ha en som sitter över köksbänken mot fönstret och så blir det två till som skall hänga ovanför matbordet. Som jag kanske tar och målar vitt.
Var det nu ska stå, sen vi idag skeppade iväg kökssoffan till en Umeåbo...

Lite småtrevligt, om än besvärligt och framför allt dyrt är att vi snart måstemåstemåste byta fönster.
I minst fyra somrar har jag sneglat på dem när jag varit ute och putsat dem. Fått dåligt samvete och tänkt att det MÅSTE göras... men det bär sig inte att renovera har vi upptäckt. Det får bli nya. Nån gång.
Och då breddar vi nog fönstret vid matplatsen och vi slipper de jättefula vädringsluckorna: Jag avskyr ju assymetri!


Inredningsgalenheten brukar hålla i sig tills dess att alla uteprojekt tinar fram. De är inte alls lika roliga att göra nåt åt... hur kul är det att lägga pengarna på fyra säckar betong?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0