Hrmm... de där... b-i-n-g-o-l-o-t-t-e-r-n-a...

Ett erkännande: Jag prenumererar på Bingolotto. För NHR Pite Älvdals räkning. Tycker att det är ett bra sätt att stödja min förening ekonomiskt, men det ställer till det ibland också... när man vinner. Paradoxalt nog.

Grejen är ju den att jag med brinnande iver skulle såväl handdiska, knäskura som rensa avlopp, hellre än att spela just Bingolotto. Och det är ju så enkelt att rätta lotten på nätet, så spela kommer inte ens på fråga...

Och så händer det då att det trillar ner nån vinstlott i brevlådan... Inga stora vinstsummor förvisso, men ändå... och det är ju trevligt på ett sätt. Det jobbiga är bara att vinsterna måste hämtas ut. Och när jag då går in på Spelbutiken eller Lösviktshuset eller vad det heter, i Öjebyn, så skäms jag nåt så fruktansvärt, för att jag är rädd att de som jobbar där ska tro att jag suttit hemma och tittat på programmet... ja, det är riktigt jobbigt!

Några teorier runt Bigolottoångesten:

1) Jag är hysteriskt rädd att jag ska förknippas med en sån som lyssnar på dansbandsmusik, som i alla fall på Lokets tid förekom ganska frekvent i programmet.

2) Jag har ett alldeles för stort ego, som ens tänker tanken att ett butiksbiträde i Öjebyn skulle bry sig om vad lilla jag gör på söndagkvällarna.

3)Jag är rädd att butiksbiträdet ska tro att jag har varken kompisar eller liv, eftersom jag sitter hemma och spelar Bingolotto. Vilket jag inte gör, det måste förtydligas igen.


Tror egentligen att alla teorier stämmer. Vad blir det då för diagnos, tror ni?

Kommentarer
Postat av: LillaMy

Dr B. här och jag tror att frun lider av pensionsångest.Det var vad de sa på Lösviktshuset i Öjebyn i alla fall ;)

2010-01-27 @ 09:11:59
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Nina

Dålig självkänsla? :) Men det är ju mitt svar på allt! :)



Svar till din kommentar: Ja, egentligen så är väl varje dag en "Jag-vill-ha-dag" men denna dag var något värre!



Tänk o vinna en mille! :D

2010-01-27 @ 14:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0