Affärer...

-Affärer...  affärer, affärer...  (som Farbror Nilsson sa till Madicken när han skulle gå till Trill-In).

I dag blev jag av med ekskåparna som jag lagt ut på Blocket. Ett par i 65-årsåldern som byggt om sitt badrum och plötsligt insett att inga skåpar passade, hämtade grejorna. Mannen i sällskapet ringde igår och stötte och blötte huruvida han skulle kunna hänga skåparna vertikalt istället för horisontellt och i så fall, skulle han då vara tvungen att  flytta gångjärnen? Igår blev det ingen affär, han visste inte riktigt hur han skulle göra... idag hade han däremot funderat ut nåt. De körde från Trundön och vi bytte pengar mot skåp. Win-win...

Sen tog jag de pengar jag håvat in, åkte och köpte ett par lampor (begagnat) som jag efterlyst på Facebook. Äntligen! Kommer att bli kanonbra!

Kanske ska man inte göra affärer på vilodagen... men eftersom jag jobbar i helgen så får väl det bli en annan dag då... mest troligt blir det ingen ersättande vilodag. Ibland får man lov att rationalisera bort dem... eller förresten; jag ska ju sova i morgon när jag kommer hem. Visst räknas det?















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0