Inspiration

Jo, nog hade det varit roligt att stå på Storstrand med husvagnen under helgen som gick. Förra året var jag och äldsta barnet där och det var riktigt mysigt.

Men makens tillfälliga pendlande och min förhoppningsvis tillfälliga trötthet avgjorde: vagnen fick vara kvar hemma. Däremot var vi på Storstrand igår kväll, man missar inte gärna Bengt Johansson. Man missar inte gärna Inspirationshelgen över huvud taget.

Sonen var milt sagt yster under första mötet... så gubben tog barnen och åkte hem under den efterföljande konserten. Jag stannade kvar, och sen liftade vi hem till byn i den sena augustikvällen, jag och två andra mammor på frigång.

En kompis sa innan konserten, medan kören övade och vi hade bänkat oss i kapellet, att hon fick flashbacks från ungdomstiden... och jag kunde inte annat än hålla med. Sommar, Storstrand, Bergsvikens Ungdomskör och lukten av nygrillade burgare... det ramar på något sätt in den tiden. Den storslagna tiden. Tänk om man hade kunnat förflytta sig i tid och rum, att bara för en stund och få återuppleva den.

Kommentarer
Postat av: EVA

Alltså jag måste nog börja ha glasögon på mig när jag kikar in här hos dig vännen...verkligen pytteliten text :) :) :) ! Fast det kanske är dags för mig att kolla synen igen...hehe !



Nu ska jag förhoppningsvis var igång med bloggandet igen efter en rätt slö sommar...



***

KRAAAM EVA

2010-08-23 @ 11:08:03
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ok, jag går in och ändrar nu Eva!

2010-08-23 @ 13:10:48
URL: http://vickanonline.blogg.se/
Postat av: EVA

Härligt ! Nu kan jag läsa utan brillor :) :) :) !!!



***

KRAAAM EVA

2010-08-23 @ 14:49:28
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Nina

(svar till din kommentar) Ja, jag tycker verkligen jag borde få bättre hjälp. Det verkar helt klart vara resurser som saknas. För jag tycker jag borde varit inlagd för längesedan. Det är så fel att jag ska sitta varje dag antingen dränkt i mina egna tårar eller helt apatisk. Och ibland behöva hålla fast mig i soffan för att inte göra något dumt.

2010-08-25 @ 01:05:30
URL: http://ninaehlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0