Utkast: Efter en ...

Efter en fantastiskt rolig, händelserik, intensiv och trevlig helg på NHR:s förbundskongress i vackra Valjeviken,
så försöker jag komma tillbaka till verkligheten (studierna). Går så där...

Som sagt, det blev en intensiv helg, en upplevelse av stora mått. 
Intressant att delta som ett ombud av 99 i själva kongressen och inte alltid lätt att veta 
hur man skulle rösta i alla frågor. Det blev rätt heta debatter stundtals, MEN jag vågade faktiskt ta mikrofonen och säga vad jag tyckte. En gång i alla fall. Det var rätt läskigt!

På kvällarna bjöds det på underhållning och god mat. Och dryck.
Brandsta City Släckers spelade på fredagkvällen ute i paviljongen vid stranden.
Lördagkväll, under trerättersmiddagen, kom Sanna Nielsen och sjöng. Och som hon sjöng!
Bäst var faktiskt inte hennes egna låtar, utan de covers hon framförde.
Efter det tog Hasse Kvinnaböske Andersson vid och faktiskt, jag trodde inte det men även han var bra. Många gamla covers. Och så Änglahund förstås. Så nu har jag hört Änglahund live. Månntro hur kräkless han ska vara på att sjunga den?

Vi som var mest mobila fick bo på Hanöhus Hotell, några mil utanför Sölvesborg, så det blev en del bussåkande, fast det fungerade kanon det med.

Men som sagt... plugga går trögt. Ursäkterna är många. Några är godtagbara, andra icke.
Ikväll kommer i alla fall böckerna och det kanske gör det lite enklare.
Men det lär inte bli några VG... och det har ju ingen egentlig betydelse. Inte mer än att jag kommer att störa mig på att jag inte orkade riktigt.

Kommentarer
Postat av: M

Modigt att stå upp och prata. Det är inte så bara. Samtidigt är det ju så viktigt att göra sin röst hörd när man har chansen, så det gjorde du bra. Ses vi imorgon?

2009-09-09 @ 19:46:49
URL: http://kulturkofta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0