Nå Hei!

Har fått brev om medarbetar/lönesamtal.
Hur gör jag nu då?
Helst skulle jag vilja hämta ut lönelistorna hos facket (jag tror man kan göra så) och kräva samma lön som de som jobbat lika länge eller t.o.m mindre länge än mig och har för arbetet likvärdig utbildning.
Jag vet att det finns skillnader och jag är helt säker på att det inte beror på att jag misskött mig, för
då skulle de nog talat om det för mig...

För övrigt så har jag fortfarande ruskigt ont i min svullna hals, jag låter rätt märklig när jag pratar.
Åkte på Apoteket en sväng och det var för mycket aktivitet, måste gå och lägga mig igen. Ingen feber idag dock och det är ju skönt!

Såg att Uffe Larsson gått ur tiden. Frid över hans minne.

Nu blir det ryggläge...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Lönesamtal/medarbetarsamtal är aldrig skoj. Känns som att det liksom inte är någon ide för de har redan bestämt sig innan mötet om man ska få något eller inte. I år blev det så det räckte till ett skrovmål. Trist.

2009-09-29 @ 17:52:39
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se
Postat av: M

Det är klart att du ska begära ut lönelistor. Jag har aldrig gjort det själv, men när jag hittade lönelistor i kopieringsrummet och insåg att jag skulle tjäna på att säga upp mig och söka mitt eget jobb och därmed få upp lönen några hundringar såg jag rött. Eller kanske mer lite svart så blev jag taggad att ta upp saken till diskussion med min chef. Jag fick upp lönen med 1500 spänn. Det kändes ok. Lycka till!

2009-09-29 @ 21:47:08
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Annika

Självklart ska du ta fram vad de andra tjänar. Det gör jag varje gång, men jag pratar med vår löneadministratör för att få ut lönerna. Det är offentliga uppgifter, så det är inget fel alls att göra det. Tyvärr har det dock inte gett de resultat som jag önskat, mest beroende på att jag får diskutera med en ny chef för varje gång och de hävdar alltid att "det hade jag ingen aning om, och det finns inget jag kan göra i år, men nästa år..." och så är det en ny chef nästa gång. Blä.

2009-09-29 @ 22:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0