Det var inte så här jag hade planerat...

Halsfluss (av Streptococcus Pyogenes). Kåvepenin. (betalaktamantibiotika, väggantibiotika) Järnet sjuk. Najs, najs... halsmandlarna är så stora och ömma, så varje smula mat som ska passera är ungefär lika roligt som en förlossning (ja, jag kanske överdiver lite då) Skulle bara borda äta nyponsoppa.
Det här är precis vad vi läser om just nu, bakterier och inflammationer. Och om man inte behandlar kan man få sepsis, så det så.
Skulle på tredagars fältstudie i veckan och sen skulle det bli plugga av.
Nu ligger jag plötsligt -3 dagar, om jag nu inte orkar plugga lite, ta igen en del i morrn förstås.
Har sovit sen 9:30 och måste upp en stund, fast det blir strax ryggläge igen känner jag.
Var helt slut när jag kom hem från vårdcentralen. Var tvungen ringa några samtal innan jag la mig och de samtalen var som att bestiga berg. Rösterna i luren skar i huvudet och jag ville bara skrika. Jag är inte van att vara så här sjuk. Men så är jag inte det minsta bitter heller, nej, nej...

Nu blir det sängen igen.

Uppdatering 18:20: Har en kompis som fått samma sjuka idag. Inte heller hon uppvisade klockrena symtom, så inte heller hennes läkare trodde riktigt på Streptococcus Pyogenes (japp, ni märker ju hur jag repeterar, kanske har jag nåt gott med mig efter detta, kanske klarar jag nån fråga på tentan, hehe... man får ta chansen när den bjuds) Vilket bevisar att man inte nödvändigtvis måste ha läskiga vita beläggningar på tonsillerna.

Tänk att några små fjuttarns bakterier ska kunna få folk på fall så här.
Inte går det sova, det gör för ont i kroppen. Inte orkar man egentligen vara vaken heller...


...men gnälla orkar jag. Skriv upp det.





Kommentarer
Postat av: Maken

Stakkas liiten!

2009-09-28 @ 15:34:30
Postat av: Victoria

Maken: Eller hur?? Jag ska ju ta hand om sjuka mänskor, inte vara sjuk själv.

2009-09-28 @ 18:08:17
URL: http://vickanonline.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag vet precis hur du har det, hade själv så för några veckor sedan. Inte najs precis.

2009-09-28 @ 18:26:53
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se
Postat av: Erika

Krya på dig!

2009-09-28 @ 18:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0