Vill å vill...

En arbetshelg är över och pang på så är man tillbaka i den andra verkligheten igen. Den verklighet som säger att det är en stor läskig praktisk examination på torsdag (med en rätt läskig lärare, av gamla stammens morska sjuksköterskor) och två stora tentor om ett par veckor.
Det gick dåligt att somna när jag kom hem i morse, standard när man går av tredje natten, så vid 12-tiden gick jag upp och så kom Cissi hit 12:30. Vi gjorde klart ett arbete som skulle in senast idag och sen åkte vi till sjukan där vi pekade ut ben på skelett, tillsammans med Sofie och Carola. Svårt att vara seriös när man har sån där seg, släpande, fnissig trötthet i kroppen.

Nu vill min hjärna att jag ska ta och repetera lite skelett.
Maken vill att jag ska komma ut i förrådet och hjälpa honom att röja.
Hjärtat vill sitta kvar framför datorn och facebooka.
Ögonen vill trilla igen.

Vem tusan ska man göra till lags??


Kommentarer
Postat av: M

Ja, vem ska man göra till lags? När det gäller sköterskor av den gamla stammen hade vi Tyra inne på förlossningsrummet när vi fick lilleman. Tala om stubbe - markfast, rotad och alldeles alldeles underbar.

2009-10-12 @ 23:31:10
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Maken

Maken så klart!

2009-10-13 @ 07:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0