Varför? (kvinnor med åsikter spekulerar...)

Det är få saker jag finner mer roande än att bolla viktiga funderingar med (likt mig själv) stora tänkare.
Några exempel på tankar, så fängslande att Nobelkommittén väntas föreslå dem som tidsfördrivande samtalsämnen vid borden under fysikpristagarnas tal i år:

-Varför har mattelärare alltid snörsandaler och skinnlappar på armbågarna?

-Varför har kvinnliga adjunkter alltid kort hår på en sida och långt på den andra?

-Varför har bibiliotekarier alltid kofta och tekopp? (fast jag påstår att de har midjekort gammelrosaterrakottafärgad midjekort innejacka av moccaimitation) Sen har jag en fråga till er kulturåtnjutare: Jag har sett tendenser till att bibliotekarierna även sällar sig till dem som bär säkerhetssnöre på glasögonen. Stämmer det? Och kan orsaken vara att glasögon som ofta fästs uppe på hjässan, gärna ramlar ner?

-Varför har psykologer alltid Gudrun Sjödénkläder? (jag tycker personligen att just psykologerna även passar in i kategorin Kraftigt assymetriska frisyrer)

Samtliga inblandade (nio till antalet) var vid frågornas uppkomst nyktra och uppvisade inga tecken på mental svikt.

Kommentarer
Postat av: Maken

Gudrun Sjödén?

2009-10-19 @ 08:18:47
Postat av: Victoria

Designkläder för damer. Med särskild betoning på

d-a-m-er.

2009-10-19 @ 09:53:06
Postat av: Maken

Känns stabilt att vi kommunicerar via din blogg....

2009-10-19 @ 13:43:13
Postat av: Victoria

Äh, det är väl inget... Herr Häggbom bad fru Häggbom att hämta en macka. Via facebook. Det ligger i tiden vettu...

2009-10-19 @ 14:23:45
Postat av: M

Jag vill också tillägga att fru H bad herr H att... göra någonting vulgärt med sig själv. = )

2009-10-20 @ 20:41:24
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Maken

Hoppas inte det vulgära ligger ute på tuben....

2009-10-21 @ 12:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0