Rubba inte mina fyrkanter.

Har tvättat Ektorpsoffan... jag är så nöjd över att vi köpte en tvättbar soffa, som man i värsta fall kan byta hela klädseln på. Nöjd är jag också över att jag hittade en liksidig soffa. Jag kan inte tänka mig en soffa med divan eller öppet avslut. Det är snyggt. Men det är inte symmetriskt. Skulle inte passa till mitt alldeles kvadratiska soffbord (som skulle behöva lite färg). 

Fattar ni vilka problem det var för mig att bygga lego som liten? 
Om det fattades en röd bit för att huset skulle bli klart, ja då var det ju bara att riva.
Man kunde inte ta en blå bit. Förstås.

(jag måste ta och utmana mig lite. Köpa nåt riktigt galet och formlöst. kanske en tavla av Picasso.... ett porträtt som har båda ögonen på samma sida om näsan. Kan inte tänka mig nåt värre. Och kanske just därför vore det hälsosamt.)

Nä, skämt åsido. Skönt att få den där soffan tvättad. Har kört en till maskin
och plockat undan lite. Behövligt att ha en ledig dag. Jag och barnen har softat hela morgonen
och nu leker de med kompisar. Vi var ute i lekparken en sväng med grannarna. Johansson gjorde fart åt både sin och min son ...och vår gosse SOMNADE! Hehe... 

Bokgrupp igår. Hemma hos S, som hade ställt till med brakfika. Hon hade tänkt på mig som hade haft tentavecka.
Det uppskattas!

Tror jag ska passa på att ta en dusch medan barnen roar sig.
Vi är bortbjudna på middag och det passar perfekt inför en lång jobbhelg.


Kommentarer
Postat av: s

Tack Tack för att du uppskattade fikat, men det var du värd efter en vecka i tentornas tecken.Kram S

2009-10-31 @ 23:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0