***Premiär***

Japp! Idag har jag gjort det: Den alldeles förfärliga, skrämmande, ökända och fasligt lockande venprovtagningen!
Hade föreställt mig darriga händer och kallsvett, men jag fick ingen tid på mig att fundera, handledaren frågade inte, hon beordrade och det är nog rätt väg att gå, hehe... Patienten i fråga var förstås väl utvald, med stort sinne för humor och med ådror som vattenslangar. Så det var lite som att köra bil på OBS-parkeringen mitt i natten. Få risker, nästan omöjligt att misslyckas. Blod kom det i röret också. Några tusen försök till så ska man väl kunna det där hyfsat.

Min handledare skrattade gott och tyckte att jag såg ut att trivas... och vad ska man säga, hon hade ju rätt. Det bor en liten sadist i mig... höhö...

Nu: grötkokning. Mannagrynsgröt med macka till middag. Försöker bara förankra det i kostcirkeln, men vi tar lite gurka på mackan så kanske vi slinker igenom.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0