Några djupa andetag...


...och så kör vi!

Nu är det skelettet det handlar om.

Det här är femte och sjätte kursen vi läser och aldrig förut
har läget känts så hopplöst. Skelettet, musklerna, immunförsvaret, bakterier,
virus och infektionssjukdomar ska sitta som hand i handske den 26:e.
Immunförsvaret är värsta biten, med alla B-lymfocyter och HLA2, blablabla...

På förmiddagen var vi på studiebesök på Sterilcentralen i Sunderbyn.
Iklädda superläckra operationsdräkter, mössor och tossor fick vi gå runt och kolla på
hur man rengör och steriliserar allt från rondskålar till högteknologisk operationsmaterial.
Faktiskt riktigt intressant.
Sollefteåtjejerna hade åkt hemifrån klockan 02 för att vara i Sunderbyn 9:30
och därmed tog jag tillbaka mina klagomål över hur min natt hade varit.

Nu: åter till böckerna.
Palpationslab med Rolf Lantto i morgon.
Det kan bara bli succé.


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Tuvtåtel, renfana, mjölkört ;-)

2009-10-14 @ 09:30:51
URL: http://tankarfranfinkelknabben.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vi ses snart!!!Har du hört om du kunde byta med David? Plugga på;)

2009-10-14 @ 12:45:10
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Anneli

Lycka till!!!! Det är jobbigt men intressant jag har ju läst en bit av det!

2009-10-16 @ 09:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0