Just nu...

... är det svårt med fokus. För mycket brus i huvudet. Kluster. Störningar. Det är för mycket som upptar tankar och energidepåer. Jag måste försöka uthärda stressen ett par dar till, få in nåt i huvudet så att jag fixar tentan på torsdag. Sen jobba. Tack och lov sista arbetshelgen som vi båda jobbar hela helgen. Jag natt, han dag. Ingen skötning. Gubben har fått föräldraledigt på lördagar sen, för det håller inte för mig att vara vaken dag och natt, plugga och ha en massa brus i huvudet samtidigt...

Nåväl. Tillbaka till febern. I teorin alltså.

Nej, förresten, på tal om feber. En sak till:

Jag läste idag i vår 1200-sidiga, fyradelade omvårdnadstegelsten, att människan naturligt söker sig till den för kroppen behagligaste temperaturen, alltså där det varken krävs så mycket energi för att hålla värmen, eller en massa svett för att göra sig av med densamma. I och med detta behöver jag inte längre försvara min avsky för vinter och snö. Jag har numera vetenskapliga bevis: Lagom är och förblir bäst!

*gör barnslig långnäsa med uträckt tunga till alla vinterälskare*

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag tycker om vintern väldigt mycket, men har absolut inte något emot de som klagar ;)

2009-10-28 @ 13:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0