Bakvärk

Cykelpremiär. På makens cykel, vilket betyder en sadel som på intet sätt är anpassad för min känsliga... hrmm... hud.
Jobbigt, mycket jobbigt. Hög tid att ordna kondis (kondition alltså, inte konditori, även om det senare är bra mycket mer lockande).

Isen är på väg bort från Hemträskets yta. Det är årets happening nummer ett. För mig i alla fall.
Jag grämer mig att det inte blivit av att notera när "träsket går upp" varje vår. Hade varit trevligt med lite statistik.
Å andra sidan torde de uppgifterna gå att få tag på av nån av äldstebröderna i byn. Jag tror i alla fall på en tidig islossning i år, den grå massan har flyttats runt i blåst och regn idag, och då brukar slutet för isen vara nära förestående.

Nu gäller bara att ta sig tid att njuta av utsikten om kvällarna. Något som jag lovar mig själv varje vår, men alltför sällan förverkligar. Jag älskar den här tiden och varje år är jag oerhört tacksam över att få uppleva det igen.

Nu är det dags att åka iväg på jobbet. Åsa jobbar ikväll, så det blir mycket trevligt!  En lökpaj blir det också (på tal om kondition och kosthållning alltså...flott e gott).



Kommentarer
Postat av: Annika

Ifjol gick isen den 11 maj i alla fall...

2009-05-10 @ 21:44:55
Postat av: m a r i a k o d e n

...å jag känner en tjej som ska köra bakom Michael W Smith.....

=)

Vet faktiskt inte hur han låter. Ska kolla in honom NU på youtube....

2009-05-10 @ 23:07:11
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Fru Lundgren

Jag hade gärna körat bakom honom.... *avis



Ringde dig igår, men di var inte hemma... Jag är sjuk! Antar att "Sofflan" smittat mig... Ligger till sängs å kurerar mig. På onsdag ska jag iväg till SC. Ska du hänka då?

2009-05-11 @ 08:29:39
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0