Nässlor i strupen.

Blogg nummer två är uppdaterad.

För övrigt sitter jag här med nollarton i ögonen och brännässlor i halsen. Inte bokstavligen, men känslan är sådan i alla fall. Passar ju perfekt att bli sjuk nu när man ska iväg på konsert och allt. Men jag är inte bitter...

Två veckor kvar av T1 på sjuksköterskeprogrammet. Två tentor, en liten komplettering och en informationssökningsuppgift som tydligen ingår i den första kursen vi gjorde, men som rätt många missat. Det var inte bara jag som uppfattade att närvaro på genomgången var allt som behövdes. Någonstans har informationen brustit.

När det gäller skolan, så har det ju gått så mycket bättre än vad jag trodde. Resultaten är bra, förvånansvärt bra, jag är nöjd med det mesta. Det går fint att kombinera skola och jobb, något jag var oroad över innan jag började. Barnen har inte behövt ha mer än enstaka mastodontveckor på dagis. Det är också en lättnad.
Vad jag måste göra är att sänka garden lite grann. VG är kul,  men jag känner att det blir en ruskig stress också. Man vill ju prestera, jag antar att betygen har betydelse om man söker vidareutbildning om några år, men man måste leva också och jag kommer inte att kunna hålla samma tempo hela tiden, det fattar jag. Tyvärr är det ju så att mycket vill ha mer och nog känns varje VG som en liten egoboost, det erkänner jag...

Tråkigt nog, så håller Piteå Kommun på att montera ner vårt fina studiecentrum. IT-avdelningen ska flytta in i "våra" lokaler, medan vi ska få nytt studiecentrum ovanpå arbetsförmedlingen. Nästgårds med Piteå Kommun alltså. Hade det inte varit smartare att flytta IT ovanför AF istället? Jag tror det kommer att bli mycket spring på nya stället, mycket ljud och mindre ro. Och var tusan ska vi nu gå och äta? Strömbacka? Fuktskadad-falukorv-och-lättflytande-lasagne-flashbacks.


Kommentarer
Postat av: Maken

De går ju ändå under kategorin I-landsproblem, eller hur?!

2009-05-21 @ 12:38:16
Postat av: Sofie

*********** teorier, förstår inte mycket av det, får inget sammanhang. Vilka gubbar ska vi koncentrara oss på att plugga in? Sen har jag tappat bort alla mina antekningar i flytten, hittar dom inte har smått panik. Blää vill ha sommarlov!

2009-05-21 @ 13:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0