Kalas x 2

Barnkalas. Till slut blev det av i alla fall...



En rosa pyramidtårta, enligt önskemål. Dekorerad av födelsedagsbarnet förstås.


Godispåsar. Tillverkade och dekorerade av mor i huset.


Påsarna packades i en röd tygpåse, som när ingen såg på hissades upp i ett träd i skogen precis vid lekparken.
Till slut var det nån som upptäckte tygpåsen och det blev livat värre!
Vad kunde det vara för nåt??



Tretton påsar fick hasteligen uppgraderas till femton. Tur jag hade gjort ett par i reserv.
Kalasar man i lekparken så ansluter ofta fler... och det är ju bara roligt!
Skulle med facit i hand ändå ha gjort fler, för det kom några eftersläntare som jag inte kunde erbjuda nån påse...

Kalasets bästa kommentar kom från en gosse som fikat färdigt:
-Får man gå från bordet nu?
-Ja, visst, svarade jag.
Gossen vände sig till en annan gosse:
-Det gick ju ganska enkelt!

Fick en kommentar på förra inlägget, av nån som undrade nåt om min husvagnspimpning
som jag höll på med på gamla pärlan. (saknar den gamla vagnen!)
Ja, jag mailar dig gärna! Men då behöver jag din mailadress!
Har ingen aning om vem du är...

För övrigt har vi haft 30-års"kalas" också. Maken + hans nästan lika unga kompis
(som blir gubbe fyra timmar före maken)
och det var mycket trevligt det med.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja just det kusinen blir ju snart 30. Du får gratta honom från mig. Själva drar vi till stugan i helgen stor ombyggnation ska ske. Kika gärna in om ni har vägen förbi.

2009-05-20 @ 15:29:56
URL: http://waterdrops.bloggagratis.se
Postat av: Fru

2009-05-23 @ 11:53:36
Postat av: Fru Lundgren

He he, blev en liten miss där....



I alla fall är jag VÄLDIGT glad att du gjorde nya fiskdamm-påsar åt barnen och inte gav dem "leftovers" från 30-årsfesten.

För er som inte vet det fick alla på den festen också fiska i fiskdamm. Innehållet i de påsarna var lite ovanligt och inte alls barnvänligt! :)

2009-05-23 @ 11:56:00
URL: http://ynna.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0