Djur...

I går morse hörde jag hur dottern smög ut i pyjamas. Sen hörde jag att hon pratade med nån. När jag kom ut på bron (den bro vi inte har) så visade det sig att hon hittat en groda. Som hon förstås plockat upp.

Jag trodde inte att grodor kan säga annat än "ribbit", men se det kan de!

Den här grodan pep. Pep och pep. Av skräck antar jag.

Dottern var i vilket fall nöjd.

"Men jag har inte pussat den. Den var lite äcklig"

"Mmm...." sa jag,  "det brukar inte bli några prinsar av grodor heller"
(mamma tar kål på alla rosa sagodrömmar...)

Och tänkte för mig själv att vi ändå inte ska ha in några prinsar i det här huset på bra många år...

...och på tal om djur så säger jag det på en gång, så ni vet:

Om vår son berättar att han fått en hundbajs av vår strax 30-årige kompis, så är det alldeles riktigt.
Sonen fraktade hem den jättestora blaffan på golvet i bilen. Överlycklig...




(det var en låtsasbajs, en enorm låtsasbajs, som tinat fram i deras nyinförskaffade trädgård, hehehe...)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0