Vad var det hon menade egentligen?

Föregående inlägg har ställt till en del oreda. Följande kommentarer har lämnats:

Postat av Fru Lundgren: Jag ska dit. Fast inte förrän 28 mars.

Postat av Sofie: Vad är en bulvan? Låter mysko....

Postat av Fru Lundgren (något förkortat):
Bulvan. Från Wikipedia:

"Bulvan är en fysisk person eller en juridisk person som för annans räkning, i eget namn, företar rättshandling som uppdragsgivaren själv av rättsliga skäl inte hade kunnat företa. Skillnaden jämfört med en kommissionär är att det ligger i huvudmannens intresse att dölja att det är han som är huvudman. Detta intresse kan bero på att huvudmannen på ett eller annat sätt inte äger rätt att sluta avtalet, till exempel för att denne är belagd med näringsförbud. I Sverige regleras bulvaner delvis av lagen (1985:277) om vissa bulvanförhållanden. Bulvanskap straffas med böter eller fängelse i högst ett år."


Är det verkligen det här du är ute efter Vickan?!

Postat av Vickan:

Njäe, Fru Lundgren, kanske inte riktigt... mer så att någon annan utför något (handlar på Ikea) för min räkning.

Jag undrar om inte Sofies tanke var att jag skulle köpa en Bulvan på Ikea, vilket iofs inte är helt orimligt, då där säljs både Batister och Kanister. Varför inte en Bulvan i vardagsrummet?

Hur som helst, Fru Lundgren: Så här i de sista skälvande timmarna innan tentan... har inte du annat för dig än att googla bulvaner? Kram på dig!

Uppdatering 13:11:
Det var ju det jag sa...

Postat av Sofie:

Hahaha, jag gick in på IKEAS hemsida och sökte på bulvan. Blev nyfiken på vad detta kunde vara. Men det fanns ingen Bulvan där... Konstigt tyckte jag.. kanske du skrev fel tänkte jag, och skrev Bulvan med två L. Bullvan! haha


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hahaha, jag gick in på IKEAS hemsida och sökte på bulvan. Blev nyfiken på vad detta kunde vara. Men det fanns ingen Bulvan där... Konstigt tyckte jag.. kanske du skrev fel tänkte jag, och skrev Bulvan med två L. Bullvan! haha

2009-03-11 @ 12:59:11
Postat av: Annelie

Hoppas du får tag i någon som kan agera bulvan åt dig =)

Ha det fint!

2009-03-11 @ 13:03:43
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0