Nån slags utmaning.

1. Hur gammal är du om fem år? 30-nånting år och 364 dagar.

2. Vem var den sista du träffade? Min man.
3. Hur lång är du? 160 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?

5. Vem ringde senast? Svärmor.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till en arbetskamrat: Jasså, ont i huvvet. Bakis??
7. Vad är helgens planer? Vöörking najn to fajv...

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?   Beror helt på vad ärendet gäller.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Varken eller.

10. När såg du senast din mamma? Det var ett bra tag sen... sex veckor tror jag. Ungefär.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå i normalfallet. Illröda på morgonen.

12. När vaknade du idag? Gick och la mig 9:15. Steg upp 10:45

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja... det beror väl på vad man menar med att hitta. Jag har hittat grannens katt på sin vanliga plats på soffan. Men det räknas kanske inte?

14. Vilken är din favoritplats? Svärmor och svärfars stuga. Dock endast på sommaren.

15. Vilken plats föredrar du minst? Fjällen om vintern.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Här. Samma köksbord, annan dator. Tror nog att jag bor kvar.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Var och är fortfarande livrädd för bränder.

18. Vem fick dig verkligen att skratta senast? Sonen var det nog. Sen slutade jag när han hällde Super-10 på hallmattan.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Neeeh! Håll i er: Michael Bolton: Timeless. Elton John,:The One. Magnus Uggla: 35-åringen. Åsså en singel med Björn Afzelius.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Två bärbara.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Hur ska jag kunna veta det när jag sover?  Nä, den var kass...

22. Hur många kuddar har du i sängen? En. Otroligt platt.

23. Hur många landskap har du bott i? 2

24. Har du någon gång spytt på någon? NEJ!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor.

26. Är du social? Ja, jag gillar sällskap.

27. Vilken är din favoritglass? Romrussin (!) och annat slisk. Choklad.

28. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? Betala av villan. Byta bil.

29. Tycker du om kinamat? Ja, ja, jaaa!

30. Tycker du om kaffe? Neeeh!

31. Vad dricker du till frukost? Te. Enligt min man dricker jag tre klunkar. Men jag brukar faktiskt värma på det en vända till sen...

32. Sover du på någon särskild sida? Stabilt sidoläge. Nej, skämt åsido. Mage eller sida, men alltid med täcket över huvudet. Bara näsan tittar fram. Det är ett konststycke att få täcket perfekt runt huvet.

33. Kan du spela poker? Nej. Inte det minsta intresserad.

34. Tycker du om att mysa? Vad menas med mysa?

35. Är du beroendemänniska? Ja, absolut!

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, min studiekompis. I morgon firar vi!

37. Vill du ha barn? Jo, de befintliga, men inga fler.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Anser mig behärska pitemål hyggligt också.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, 50 meter. På allvar.

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet! Det finns inga fiskar i pooler...

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder till ungarna. Heminredning. Färg.

42. Äger du dyrbara smycken? Nej, men smycken som har ett högt affektionsvärde för mig.

43. Har du någon gång testat narkotika? Nej. Har aldrig ens provat att röka.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Moccaruta.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, så svårt. Alla mina kompisar är så roliga. Annars är min anatomilärare en favorit, men honom känner jag ju inte... Rolig är han i vilket fall.

46. Välj ett ärr på din kropp? Har inga. Slät som en barnrumpa.

47. Vad har du för ringsignal? Gammaldags ring-ring. Och så en dörrklocka som sms-signal.

48. Har du kvar klädesplagg från du var liten? Ett, typ.

49. Flirtar du mycket? Nää, hahaha... dels är jag gift, sen har jag självinsikt nog att inse mitt obefintliga värde på marknaden. Fast jag är ju gift, så det är lugnt.

50. Vart togs din profilbild? ??

51. Kan du byta olja på bilen? Nej, men jag har i ren desperation fyllt på servoolja i vår gamle Audi. Bilskrället gick inte svänga utan att med våld bryta i ratten. Ställde till problem i det rondelltäta Umeå, där vi bodde på den tiden.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nepp. Men jag väntar bara på att tappa lappen på 30-sträcka.

53. Vilken var den senaste boken du läste? Hon var ingen Florence Nightingale. Av Åsa Moberg.

54. Läser du dagstidningen? Nja... läser och läser... Ögnar igenom dödsannonserna och serierna.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nä.

56. Dansar du i bilen? Nej. Jag kör.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Radio Norrbotten P4. Och jag skäms inte ens...

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Nåt om genusforskningens utveckling på 60-talet. Upphetsande.

59. När var du i kyrkan senast? Förra helgen.

60. Vilka personer utmanar du? Ingen och alla. Den som vill får anta utmaningen.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Grattis på din dag idag 31/3. Jag tror det är idag och inte i oktober :-)

//Åsa

2009-03-31 @ 07:26:26
Postat av: Åsa

Grattis på din dag idag 31/3. Jag tror det är idag och inte i oktober :-)

//Åsa

2009-03-31 @ 07:27:55
Postat av: Maken

Anser mej stå dej för nära för att gratta dej via bloggen... Vi tar IRL senare. Deal?

2009-03-31 @ 12:16:39
Postat av: Lotta

Grattis på födelsedagen!

2009-03-31 @ 18:51:27
URL: http://www.lottaskrypin.se/blogg_wp
Postat av: Sofie

Grattis =)))

2009-03-31 @ 20:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0