Telefontid...

Jag avskyr telefontider. Avskyr, avskyr, avskyr...

Någon har telefontid 10-14.
En annan mellan 8-8:45.
Ytterligare någon har ingen telefontid alls, utan ringer tillbaka på för mig obekvämast möjliga tid när de själva önskar.
Fast först efter att jag knappat in mitt telfeonnummer. Bekräftat mitt telefonnummer. Knappat in mitt personnummer. Bekräftat mitt personnummer. Fått en tid att bli uppringd på. Och så ska jag svara på om tiden passar att bli uppringd på... men vem sjutton vågar knappa in: "nej, tiden passar inte"?  Sen ska jag bekräfta att tiden passar, fast den egentligen inte gör det. Det märkligaste av allt är att jag måste trycka fyrkant för att avsluta samtalet... Ha! Behöver jag inte alls. Jag kan visa mitt övertag genom att slänga på luren. Även om "slänga-på-effekten" helt klart tappat lite av sin power sen de trådlösa telefonerna kom.

Nä... det finns ju inte en själ att få tag på när man behöver. Till och med folktandvården har börjat med telefontid, så ett akut återbud betyder numera att man måste ha återbudat dagen innan. Annars blir det 150 spänn i straffavgift.

Oftast är det "lunch", "sammanträde", "gått för dagen", "semester", var än man ringer.
Utom till Försäkringskassan. Fast där hinner man å andra sidan se Titanic, inklusive avbrott för reklam och nyheter, innan nån svarar. "Du har plats ÅTTA-HUNDRA-FEMTIO-NIO i kön. Men vi gör allt vi kan för att besvara just DITT samtal så snart som möjligt". My Ass! Och fastän en riktig människa svarar till slut, så slutar det oftast ändå med att handläggarna för just mitt ärende flyttat från Haparanda till Boden och de har i sin tur telefontid mellan 9-9:15 på udda torsdagar i jämna månader...

Det var bättre förr...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hehe.. håller helt klart med dig! Byråkrati! :(

2009-03-23 @ 17:22:45
URL: http://ostor.blogg.se/
Postat av: LillaMy

Jag kan berätta om telefontrassel som vi har när vi träffas på onsdag...Ha de´

2009-03-23 @ 19:49:21
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: LillaMy

E nämnde att rosa var fin men just då drabbades jag av ett tinnitusanfall ;).Den ÄR fin men den här gången fick det bli en röd jacka

2009-03-23 @ 19:51:42
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kan inte annat än hålla med!

2009-03-23 @ 20:16:28
URL: http://www.lottaskrypin.se/blogg_wp
Postat av: m

Ha ha! jag blev också skickad på telefonsafari i senaste samtalet med FK. JAg fick höra fyra alternativ och den hjälp jag behövde fanns inte med på den listan så jag tänkte att jag väntar så kommer jag automatiskt till en röst tillhörande en underbetald människa. Icket! "Vill du höra alternativen igen?" frågade en röst och det ville jag ju inte, men då började han rabbla dem ändå. Så jag tryckte * för att komma tillbaka till föregående tjänst och då börjar samma röst tala om att "för tillfället bygger vi om vår telefontjänst". No shit Sherlock.



Och du: oooh, vilken rebell du är som slänger på luren utan att trycka # först. Najs =)

2009-03-23 @ 20:33:55
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Anett

Ja man kan inte göra annat än att hålla med.:(

2009-03-23 @ 21:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0