Schlageryra!

Och jag måste ändra mig  Kulturkofta: Malena Ernman ÄR bra! Krävdes en viss inkörning på den låten, men nu gillar jag den...

Måns Zelmerlöv blir jag lite lätt fysiskt illamående av. Af Ugglas gillar jag bara för att hon är så himla könstig och omärkvärdig. Molly Zandén är otroligt duktig med tanke på sin ringa ålder, ser grymt avslappnad ut och verkar älska det hon gör. Svenskan som sjöng på grekiska passerade obemärkt förbi. Agnes känns till utstyrsel och hårburr som en rip-off på Charlotte Perelli. H.E.A.T är helt okej och dessutom slog det mig att jag faktiskt sett och hört dem live (!!) när de var förband till Toto i Umeå, hösten -07. Har man varit förband till Toto så får man mina poäng bara därför. Solid!
Alcazar passerar utan att jag får lycksalig gåshud. E.M.D gör mig lika illamående som Måns. Emilias låt och framträdande är nog det bästa (minst dåliga?) jag sett henne göra. Och så Sarah då... Sarah Dawn Finer! Kvinna med pondus (läs: tjockis med karaktär och en plånbok som tillåter figuranpassade kläder) Om hon lägger ut sin klänning på Tradera efter festivalen så klickar jag "köp direkt" oavsett pris.

Jan Bylund lämnar röster från Umeå och han är så rolig, alltid lika rolig! Honom ska jag bjuda på fest nån gång... kan bli en upplevelse!

Och sen... jag trodde inte att man kunde tröttna på Petra Mede, men det börjar bli lite för mycket av henne nu...

Men... bra eller dåligt, ris eller ros, najs eller bajs... värst av allt är ändå att jag sitter och kollar på spektaklet...

Uppdatering 22:01: Jamen så bra! Både E.M.D och Fånige Måns utslagna av Malena.

Nu återstår bara att gå en runda på Tradera...

Kommentarer
Postat av: m

Ja! Hon ÄR bra! Sjukt bra och dessutom bättre än Mums och småvalparna. Det var så coolt att höra chocken sprida sig i Globen när favoriterna en efter en fick poäng utan att tillhöra toppskiktet.



Jan Bylund är helt sanslöst rolig och passar utmärkt att ta Gert Fylkings plats i Rix. Omvärldsanalytiker är ett roligt epitet.



Hoppas skolan flyter.

2009-03-15 @ 19:20:02
URL: http://kulturkofta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0